44704

استان مرکزی به عنوان قطب صنعت آلومینیوم کشور معرفی شود

دنیای معدن - استاندار استان مرکزی گفت: این استان می تواند خود را به عنوان قطب صنعت آلومینیوم در تمام کشور و حتی منطقه خاورمیانه معرفی کند

به گزارش دنیای معدن، مقیمی در جریان بازید از کارخانه آلومرول نوین اراک افزود: استانداری از ایجاد شهرک صنعتی آلومینیم در استان حمایت می کند تا تمام فعالان این عرصه در یک محدوده به فعالیت بپردازند.

وی گفت : با توجه به فراگیر شدن استفاده از آلومینیوم در صنایع مختلف از قبیل اتومبیل و هواپیما سازی، گسترش تولید این محصول در استان مرکزی می تواند نقش بسیار موثری در توسعه همه جانبه این استان ایفا کند.

نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی، شرکت آلومرول نوین را نمونه ای موفق و ارزشمند از اجرای اصل 44 برشمرد و گفت: این شرکت یک نمونه بسیار خوب در راستای خصوصی سازی است چرا که از ابتدای کار تا به امروز همواره خط تولید خود را تقویت کرده و هر روز به میزان تولیدات خود می افزاید.

وی گفت : باید واگذاری شرکت ها و امور دولتی به بخش خصوصی بسیار هوشمندانه و با برنامه ریزی انجام شود تا با بهره وری در واحدهای تولیدی بالا رود و باعث ایجاد رونق و توسعه اقتصادی در استان و در نهایت کشور شود.

استاندار استان مرکزی افزود : هم اکنون کشور نیاز به تولید یک میلیون تن آلومینیوم در روز دارد که با وجود شرکت های اراک، شیراز و بندرعباس تنها 350 هزار تن تولید می شود و این مهم نشان می دهد که در این صنعت جای کار بسیار زیاد بوده و استان مرکزی می تواند برای تولید 650 هزار تن دیگر برنامه ریزی های کاربردی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید