44541

موافقت دولت با مشارکت مدنی قرارداد آلومینیوم جنوب

دنیای معدن - عضو کمیسیون انرژی مجلس از موافقت دولت با مشارکت مدنی آلومینیوم جنوب خبرداد و گفت: سرمایه گذاری "غدیر" علی رغم موافقت قبلی در واریز پیش پرداخت تعلل می کند.

سید موسی موسوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، از موافقت وزیر اقتصاد و وزیر صنعت و معدن و تجارت با قرارداد مشارکت مدنی آلومینیوم جنوب و نهایی و باز شدن راه گشایش ال سی این طرح خبرداد و گفت: تولید این مجتمع در فاز نهایی معادل تمام ظرفیت آلومینیوم کشور و تولید سه کارخانه است و یک میلیون تن در سال آلومینیوم تولید خواهد شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با بیان اینکه ساخت این مجتمع به اشتغالزایی ، رونق تولید و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد، گفت: امیدواریم به سرعت شاهد گشایش ال سی این طرح باشیم و پیمانکار چینی فعالیت اجرایی این مجتمع را آغاز کند.

وی با بیان اینکه با مصوبه دولت مشکلات روند پیچیده بانکی کم شد، گفت: از ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر مصرانه می خواهم پیش پرداخت خود را پرداخت کنند تا گشایش ال سی انجام شود.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنان سرمایه گذاری غدیر در واریز پیش پرداخت تعلل می کند و علی رغم اعلام آمادگی قبلی سرعت لازم را به خرج نداده است.

موسوی خواهان تسریع در واریز پیش پرداخت ساخت این طرح شد تا به تاخیر نیفتد، گفت: راه اندازی مجتمع آلومینیوم 3هزار میلیارد تومان برآورد اعتبارشده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: این مجتمع آنقدر بزرگ است که ساخت یک نیروگاه بزرگ در مجاور آن پیش بینی شده است که 500 مگاوات آن برق مجتمع آلومینیوم جنوب را تامین می کند و مازاد آن به شبکه منتقل می شود./

دیدگاهتان را بنویسید