44513

ساخت 3500 مگاوات نیروگاه توسط روسیه در ایران/ گاز نیروگاه ها امسال بهتر از هر سال است

دنیای معدن - مدیر عامل توانیر از توافق ایران و روسیه برای ساخت حدود 3 هزار و 500 مگاوات نیروگاه جدید توسط روسیه خبر داد و گفت: نیروگاه های منتظری و رامین گسترش پیدا می کنند و چهار نیروگاه در سهند، بندرعباس و تبریز و طبس ساخته خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، همایون حائری در حاشیه نشست وزیر انرژی روسیه و وزیر نیرو ایران که با حضور مدیران ارشد برق تشکیل شد در جمع خبرنگاران گفت: روسیه نسل جدید تکنولوژی خود را درنیروگاه های منتظری و رامین نصب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: روسیه در زمینه نیروگاه های بخار و ذغال سنگ دارای تجربه است که در این زمینه صحبت هایی صورت گرفت، همچنین در این نشست بحث صادرات و واردات برق نیز مطرح شد.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به ایسنا در مورد لزوم ساخت نیروگا های ذغال سنگی در ایران با تاکید بر اهمیت داشتن سبد انرژی شامل نیروگاه های مختلف از حرارتی و ذغال سنگ تا انرژی های نو گفت: در صورتی که نیروگاه ذغال سنگی ساخته شود، از تکنولوژی های روز دنیا که آلودگی را هضم می کنند، استفاده خواهد شد.

حائری در مورد اعتبارات ساخت نیروگاه ها و بازسازی دو نیروگاه بیان شده نیز گفت: اعتبارات از طریق فاینانس تامین خواهد شد.

گاز زمستانی نیروگاه ها افزایش می یابد

حائری با تاکید بر این که در حال مذاکره هستیم تا حجم مناسبی گاز تحویل نیروگاه ها داده شود در مورد حجم تامین گاز در زمستان برای نیروگاه ها گفت: قطعا تحویل سوخت گاز در زمستان سال جاری بهتر از سالهای گذشته خواهد بود .

42 روز ذخیره سوخت داریم

وی در پاسخ به ایسنا در مورد ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه ها که بر اساس قانون باید به 45 روز برسد، گفت: به طور میانگین ظرفیت مخزن نیروگاه ها 42 روز است و ما می توانیم به آن میزان سوخت ذخیره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید