44305

کارخانه سیمان مهران به زودی کلنگ زنی می شود

دنیای معدن -معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت: کارخانه سیمان مهران به زودی کلنگ زنی می شود.

به گزارش دنیای معدن، حمشت الله عسگری صبح دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری ایلام در استانداری اظهار داشت: تعدادی از پروژه های ما در حال افتتاح و کلنگ زنی هستند و اولین پروژه ای که حاصل کار ستاد و مجموعه پشتیبانی مدیران بود فعال شده است.

این مسئول افزود: امیدواریم با همین روند و مجموعه همتی که در مدیران است ظرف یک سال تعدادی از پروژه ها به بهره برداری برسند.

عسگری بیان کرد: هدف ما شتاب بخشی در روند جذب سرمایه گذاران و توسعه روز افزون استان ایلام در بخش های مختلف با حمایت دستگاه های اجرایی و نظارتی چون استانداری ، شهرداری و شورای شهر است.

وی یادآور شد: ایلام با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب و ارزنده یکی از ناشناخته ترین و بکرترین استان های کشور محسوب می شود که همین امر باعث نبود رغبت و تمایل به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان شده است.

وی تصریح کرد: سعی شده سرمایه گذارانی که وارد استان می شوند را متنوع کنیم، در حوزه شهری بالای 100 مورد سرمایه گذار وارد استان کردیم و سرمایه گذارانی که ماندگار شدند تا الان حدود 30 تا 35 طرح عمده در استان را آغاز کردند.

این مسئول اضافه کرد: همراهی و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه ارائه خدمات مختلف به سرمایه گذاران از جمله آب، برق و خدمات شهری خوب است اما در لایه های میانی این همکاری مطلوب نیست.

عسگری ادامه داد: قرار است 19 طرح مختلف از جمله سیمان، مرغداری گوشتی، تولید کامیون، پتروشیمی دهلران، سیمان مهران، هتل پنج ستاره و پالایشگاه نفت دهلران با سرمایه بخش خصوصی اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار ایلام از جمله این طرح ها را طرح کارخانه سیمان مهران نام برد و اضافه کرد: اکنون کار واگذاری زمین این طرح انجام شده و بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی دیگر نقاط کشور خواست که به علت بکر و سودآور بودن ظرفیت های ایلام در همه بخش ها ، عزم خود را برای سرمایه گذاری در استان ایلام جزم کنند.

این مسئول هدف اصلی از حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را رونق و توسعه همه جانبه استان و ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار در ایلام و نیز معرفی آن به دیگر نقاط کشور دانست.

دیدگاهتان را بنویسید