44187

صنعت سیمان به مرحله صدور خدمات فنی ومهندسی رسیده است

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت سیمان به مرحله ای رسیده ایم که واحدهای تولید سیمان باید به صدور خدمات فنی، مهندسی و تکنولوژیکی سیمان به خارج از کشور اقدام نمایند.

به گزارش دنیای معدن از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ «مهندس محمدرضا نعمت زاده» در مراسم افتتاح طرح توسعه پروژه سیمان شرق در استان خراسان رضوی؛ با بیان این مطلب افزود: علاوه بر صدور خدمات فنی و مهندسی کشور می توانیم در سایر کشورها در زمینه این محصول استراتژیک سرمایه گذاری نموده بطوری که هم اکنون در کشور عراق با احداث واحد سیمان خاکستری به ظرفیت تولید 2 میلیون تن سیمان خاکستری اقدام نموده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه 80 واحد تولید سیمان در کشور به طور فعال مشغول می باشند، افزود: فرهنگ احداث جاده های بتنی درکشور به ویژه در مناطقی که آب و هوا بسیار سرد و یا گرم است و عملا آسفالت کارایی ندارد می توانند بتن را جایگزین کنند.

مهندس نعمت زاده در توضیح این مطلب افزود: از سوی دیگر چون بحث یورو 4 و 5 در پالایشگاه ها مطرح است می توانیم بتن را جایگزین قیر نماییم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: کشور با مازاد تولید قیر مواجه بوده بطوریکه حجم زیادی از آن را به کشورهای متقاضی صادر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید