44136

زغال کارخانه کُک سازی راور از طریق معادن همکار و خمروط تامین می شود

دنیای معدن - فرماندار شهرستان راور گفت: مقرر شده که زغال کارخانه کُک سازی راور از طریق معادن "همکار" کوهبنان و "خمروط" زرند تأمین شود.

سیدحسن میرصادقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه کلنگ کارخانه کُک سازی راور 4 سال گذشته در این شهرستان و زیر نظر کارخانه شرکت گل گهر سیرجان به زمین زده شده، اظهار کرد: متأسفانه در زمان کلنگ زنی این کارخانه، تدبیری برای تأمین زغال آن اندیشیده نشده است.

وی افزود: دو کارخانه در استان کرمان که تولیدکننده زغال هستند، جوابگوی تامین زغال این کارخانه نیستند و تاکنون به سبب عدم تأمین زغالف این کارخانه به بهره برداری نرسیده است.

فرماندار شهرستان راور با اشاره به پیگیری ها برای تأمین زغال این کارخانه از طریق وزارتخانه، تصریح کرد: در جلسه ای با معاون وزیر صنعت و معدن در کرمان، مقرر شد معدن خمروط زرند که یک معدن شبه دولتی است، به شکل توافقی به مزایده گذاشته شود و هر شرکتی که برنده این مزایده شود، 50 درصد خوراک کارخانه کُک سازی راور را تأمین کند.

میرصادقی با اشاره به اینکه معدن همکار کوهبنان سالانه 12هزار تن زغال تولید می کند، بیان کرد: مقرر شده این معدن به بخش خصوصی واگذار شود و از این طریق تولید زغال افزایش یابد تا 50 درصد از زغال کارخانه کُک سازی راور از این معدن تأمین شود.

وی گفت: با بهره برداری از این کارخانه برای 300 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود.

فرماندار شهرستان راور خاطرنشان کرد: معدن همکار در شهرستان کوهبنان و معدن خمروط در شهرستان زرند دو معدن شبه دولتی و وابسته به شرکت زغال سنگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید