44096

خرید 28 میلیون دلار ماشین آلات برای معدن مس

دنیای معدن -مدیر عامل پروژه مس شیور گفت: تاکنون برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کارخانه معدن مس شیور (انجرد) بالغ بر 28 میلیون دلار هزینه شده است.

به گزارش دنیای معدن، سیاوش مقیمی در بازدید مسئولان ارشد شهرستان و اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از پروژه مس شیور گفت: عملیات اجرایی سایت این مجتمع بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بالغ بر 100 هزار متر مکعب خاک برداری در محل احداث کارخانه انجام شده است.
وی گفت: تاکنون 110 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه هزینه شده که برای اتمام فاز اول آن حدود 130 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل (طرح مس شیور) افزود: در فاز یک مس شیور 30 هزار تن کنسانتره مس به صورت سالانه تولید خواهد شد و در فاز دوم این معدن تولید کنسانتره به 100 هزار تن خواهد رسید.
وی گفت: عملیات برق رسانی به این پروژه به طول 26 کیلومتر با پیشرفت قابل توجهی آغاز شده و سازمان آب نیز مجوز برداشت 150 هزار متر مکعب از آب رودخانه را صادر کرده و سایر ادارات و نهادها نیز که به نحوی برای تسریع در این پروژه همکاری کرده اند.
مقیمی گفت: در بخش اول عملیات مطالعاتی و کارشناسی انجام شده بالغ بر 80 میلیون تن مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه شناسایی شده است که امیدواریم با کارهای تحقیقاتی بتوانیم مکان های جدید را برای تأمین مواد اولیه در منطقه شناسایی کنیم.
وی گفت: تسریع در اجرای این پروژه که مورد تأکید مسئولان ارشد شهرستان بوده در اولویت کاری این شرکت است و تلاش داریم در سه ماهه سوم سال جاری فاز اول این پروژه را آماده افتتاح کنیم.
به گزارش ایسنا، مدیر عامل پروژه مس شیور افزود: با اتمام فاز اول و بهره برداری از این معدن زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از 300 نفر فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید