44095

تجمع کارگران البرز غربی در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق

دنیای معدن - «صبح امروز کارگران البرز غربی همزمان با سفر استاندار گیلان و هیئت همراه به منطقه عمارلو در مقابل درب ورودی معدن تجمع کردند و خواستار دریافت دو ماه حقوق معوقه خود شدند.»

جمعی از کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی در اعتراض به دریافت نکردن دو ماه حقوق، صبح امروز همزمان با سفر استاندار گیلان به منطقه عمارلو در مسیر عبور او در مقابل درب ورودی معدن تجمع کردند.

«مرتضی نیک پور» نماینده کارگران البرز غربی که در این تجمع حضور داشت با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز (۱۶ شهریور ماه) کارگران البرز غربی همزمان با سفر استاندار گیلان و هیئت همراه به منطقه عمارلو در مقابل درب ورودی معدن تجمع کردند و خواستار دریافت دو ماه حقوق معوقه خود شدند.

رئیس شورای اسلامی کار البرز غربی با بیان اینکه معوقات حقوق کارگران مربوط به دو ماه تیر و مرداد سال جاری می شود، اظهار داشت: این تعداد کارگر که در آستانه آغاز سال تحصیلی نگران تامین مخارج تحصیلی فرزندانشان هستند ضمن تشکر از آقای «نجفی» استاندار گیلان که پیش از این برای جلوگیری از انحلال معدن تلاش کرده بود، خواستند مسئولان استانی به سایر مشکلات کارگران این واحد تولیدی نیز رسیدگی کنند.

نماینده کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انحلال معدن البرز غربی تصریح کرد: کارگران منتظرند موضوع لغو انحلال معدن البرز غربی بر اساس مصوبه اخیر شورای تامین استان گیلان به کارفرما ابلاغ شود.

نیک پور با بیان اینکه طبق تصمیم اخیر شورای تامین استان گیلان موضوع منتفی شدن انحلال معدن سنگرود بسته به نظر مثبت سه وزیر کار، صنعت و اقتصاد است، افزود: با وجود آنکه این مصوبه مورد تایید وزیر صنعت، کار و رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه معادن کشور قرار دارد، اما هنوز وزیر اقتصاد به دلیل تامین منابع مالی آن، مصوبه شورای تامین استان گیلان را تایید نکرده است.

به گفته نیک پور در این شرایط چنانچه به هر دلیلی فعالیت معدن متوقف شود، نه تنها تامین معاش تعداد قابل توجهی از خانواده های ساکن در منطقه رودبار با مشکل مواجه خواهد شد بلکه آینده شغلی سرپرستان این خانواده ها در خصوص برخورداری از مزایای بازنشستگی نیز به چالش کشیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید