43994

کانون زلزله مجن، مرز استان های سمنان و گلستان بوده است/خسارت جانی گزارش نشده است

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری سمنان بااشاره به وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری شهرمجن ازتوابع شهرستان شاهرودگفت:باتوجه به اتمام عملیات امدادونجات در مناطق زلزله زده هیچ گونه خسارت جانی اعم از مجروح و یاکشته ناشی از این زلزله گزارش نشد.

احمد طاهری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار کرد: این زمین لرزه نسبتاً شدید در شمال شهرستان شاهرود واقع در 22 کیلومتری شمال مجن و 28 کیلومتری امیریه در این شهرستان رخ داده است.

وی افزود: روستاهای تاش اولیا، تاش سفلی و شاهکوه از نقاط کانونی این زمین لرزه بوده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان عنوان کرد: این زمین لرزه در نقطه مرزی مشترک استان های سمنان و گلستان رخ داده است و با روستای فاضل آباد گلستان نیز تنها 25 کیلومتر فاصله داشته است.

طاهری با اشاره به اینکه بلا فاصله پس از وقوع این زمین لرزه اکیپ های امداد و نجات به منطقه اعزام شده اند گفت: با بررسی های اولیه مشخص شد که خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است.

وی گفت: با تو جه به تاریکی هوا، میزان خسارت های مالی احتمالی هنوز در دست بررسی است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه شدت این زمین لرزه به حدی بوده است که در شهر شاهرود نیز احساس شده است گفت: با توجه به عمق کم زلزله به شدت در سطح زمین انتشار و شهر شاهرود و مجن احساس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید