41624

استقبال غول های معدنی برای حضور در نمایشگاه بین المللی معدن

به گزارش خبرنگار دنیای معدن نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با حضور جمعی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های اقتصادی کشور برگزار شد، محمدرضا بهرامن؛ نایب رییس خانه معدن ایران ، ضمن معرفی فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد از ویژگی‌ها و برنامه‌های نمایشگاه مذکور صحبت کرد.

وی مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی پتانسیل‌های معدنی کشور به دیگر کشورهای جهان عنوان کرد و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اصلی تشکل‌ها در بازار کار ارتقا دانش فنی و ایجاد فضای مورد نیاز به منظور توسعه فعالیت‌های صنعتی است، بر همین اساس برگزاری نمایشگاه‌ها بهترین راه برای گسترش این عرصه است.

بهرامن افزود: این نمایشگاه که در تاریخ 25 تا 28 شهریور ماه برگزار می‌شود در فضایی به وسعت بیش از 8 هزار مترمربع با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که خوشبختانه تا کنون بیش از نیمی از آن خریداری شده است.

وی همچنین گفت : در حاضر 1500 متر از سالن این نمایشگاه توسط 50 شرکت از کشورهای خارجی گرفته شده که این موضوع نشانه تمایل آن‌ها به اهمیت این نمایشگاه است.

بهرامن ،ترکیه، ایتالیا، چین و آلمان را از جمله کشورهای شرکت کننده اعلام کرد و افزود: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن از مهم‌ترین اقدامات این نمایشگاه خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز ایران دارای 5400 معدن فعال است که در سال گذشته 420 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج شد .

دیدگاهتان را بنویسید