40999

کفاشیان: ما کارفرما هستیم / برنامه ۹۰ متخصص نبش قبر است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:سرپرستی در فدراسیون فوتبال معنایی ندارد که بخواهد مطرح شود. طبق اساسنامه اگر هر بلایی سر من بیاید، نایب رئیس اول، سرپرست و همه کاره فدراسیون خواهد بود.

به نقل از خبرگزاری فارس، علی کفاشیان که این روزها برای حضور در کمیته ساختار اصلاح کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی به سر می‌برد در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به سؤالات وی به شرح زیر پاسخ داد:


ابتدا در مورد وظایف کمیته ساختار اصلاح فوتبال آسیا که به عنوان رئیس این کمیته نیز انتخاب شده‌اید و صحبت‌هایی که طی این دو روز در این کمیته مطرح شد، صحبت کنید؟


کمیته ساختار اصلاحات فوتبال آسیا دومین جلسه‌اش را برگزار کرد. در این جلسه وظایفی که هیأت رئیسه AFC به این کمیته محول کرده بود که شامل 11 آیتم از جمله استراتژی‌های جدید AFC و اصلاح ساختارهای قبلی بود، بررسی شد. گزینه‌هایی به این منظور به عنوان الگوهای کاری خود از فیفا و سایر کنفدراسیون‌هعا مدنظر داشتیم و پس از اصلاح، بهترین طرح و استراتژی‌ها که برای AFC در نظر گرفته‌ایم شامل اصلاح کمیته‌های مختلف، مشخص خواهد شد. قرار است قرار است یک جلسه دیگر مهرماه در خصوص اصلاح توسعه فوتبال در آسیا انجام شود که در نهایت این طرح‌ها به هیأت رئیسه AFC ارسال خواهد شد که ان‌شالله اگر تصویب شود، اجرایی خواهد شد.


این کمیته چند عضو دارد؟


این کمیته 5 عضو از کشورهای چین، کره‌جنوبی، اندونزی و کویت به همراه بنده به عنوان مسئول در این کمیته حضور دارند. در این بین دو عضو از AFC و یوفا حضور دارند که وظیفه این دو نفر، ارائه پیشنهادات در خصوص وظایف کمیته است.


در خصوص حضور در هیأت رئیسه AFC و نایب رئیس این کنفدراسیون آیا رایزنی‌ خاصی انجام دادید؟


پس از اینکه قسمت آسیای مرکزی در AFC تشکیل شد، عضو این قسمت از آسیا می‌تواند نایب رئیس کنفدراسیون آسیا باشد. قطعا با شناختی که اعضا از ما دارند می‌توانیم در آینده کاندیدا شویم و به هدف خود برسیم که این یکی از تلاش‌های ما است و از حالا مشغول رایزنی هستیم تا ایران که یکی از ارکان اصلی فوتبال آسیا است بتواند در AFC نیز جایگاه داشته باشد. الان خیلی از کشورها هستند که در AFC جایگاه دارند اما در فوتبال آسیا نقشی ندارند اما کشورهایی مثل ایران و کره جنوبی در هیأت رئیسه نقش ندارند که این یکی از ایرادهایی است که به آن اشاره کرده‌ایم که حتما در آینده سعی خواهد شد در این خصوص نیز اصلاحاتی انجام شود.


در خصوص میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا کار به کجا رسید؟


امروز پیشنهاد کردم به جای اینکه هیأت رئیسه AFC میزبان را انتخاب کند، این موضوع در کنگره مطرح شده و میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 با رأی گیری اعضای مجمع انتخاب شود.


با شرایطی که وجود دارد قبول دارید که شانس امارات برای کسب میزبانی بیشتر است؟


قبول ندارم چون اگر بخواهیم به توسعه فوتبال در آسیا فکر کنیم، همه موافق هستند که جام ملت‌ها در ایران برگزار شود،‌ مگر اینکه یک شرایط خیلی خاصی توسط امارات به وجود بیاید. اما تمام سعی مان را می کنیم و در این زمینه چشم انتظار حمایت دولت و وزارت هستیم تا بتوانیم در نهایت به اهدافمان برسیم. اگر این کمک ها انجام نشود برای رسیدن به میزبانی مشکل خواهیم داشت.


مذاکرات با کی‌روش به کجا رسید؟ امروز وی در گفت و گویی با فارس گفته بود حتماً قرارداد نهایی تنظیم شده که بلیتم را اوکی کرده‌اند و به نظر می‌رسد دیگر مشکلی برای تمدید قرارداد نباشد.


یک موارد جزئی وجود داشت و ان‌شالله کی‌روش می‌پذیرد و برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد. ما کارفرما هستیم و کی‌روش باید شرایط ما را بپذیرد. اینکه دیگر مشکلی ندارد.


شما واقعا در قرارداد کی‌روش دست برده بودید؟


تمام مواردی که در قرارداد آمده نظر هیأت رئیسه بوده که هم منافع فوتبال ما و هم منافع مربی تیم ملی در آن در نظر گرفته شده است. کی‌روش قرار است فرداشب به ایران بازگردد و پنجشنبه صبح نیز جلسه‌ای را با وی برگزار کنیم تا صحبت‌های نهایی انجام شده و سپس قرارداد را با وی تمدید کنیم. البته کی‌روش برنامه‌های خود برای تیم ملی را ارائه کرده است.


در خصوص غیرقانونی بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز شب گذشته در برنامه 90 مباحثی مطرح شد. در این خصوص مطلع شدید؟


دوستان بنده خدا یک سری مطالب را نمی‌دانند و شبهه ایجاد کنند. فیفا سال گذشته کمیته اخلاق را ایجاد کرده و سال بعد در مجمع تأییدیه را خواهیم گرفت. اگر مجمع به عضوی که هیأت رئیسه انتخاب کرده است، رأی داد که این فرد به کارش ادامه خواهد داد در غیر این صورت فرد جدیدی انتخاب خواهد شد. در حال حاضر در حال تغییر اصلاح ساختار AFC هستیم. اساسنامه فدراسیون نیز به مانند فیفا و کنفدراسیون آسیا هر ساله باید تغییر کند که این تغییرات با نظر مجمع خواهد بود. دیگر بحثی در این خصوص وجود ندارد که بخواهیم برایش برنامه درست کنیم و تا این اندازه به آن بپردازیم.به جای پرداختن به ایرادات اصلی فوتبال فقط نبش قبر می‌کنیم، برنامه 90 هم که متخصص نبش قبر کردن است.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره شایعات مبنی بر برکناری رئیس فدراسیون فوتبال در صورت آشکار شدن برخی فسادهای صورت گرفته هم گفته بود که در صورتیکه هرگونه فسادی محرز و منتسب به آقای کفاشیان باشد و اگر مشخص شود که خود شخص کفاشیان در این فساد نقش داشته است،برخورد صورت می‌گیرد.


درست است. هیچ فرقی ندارد از شخص کفاشیان تا سایر اعضای فدراسیون هر کسی باشد باید با وی برخورد شود.


حتی اسم نصرالله سجادی نیز برای سرپرستی فدراسیون مطرح شده که خود وی نیز آن را تکذیب کرد.


اصلا سرپرستی درفدراسیون فوتبال معنایی ندارد که بخواهد مطرح شود. طبق اساسنامه اگر هر بلایی سر من بیاید، نایب رئیس اول، سرپرست همه کاره فدراسیون خواهد بود تا مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شود. اساسنامه فدراسیون برنامه‌ها و کارها را راهبری می‌کند لذا کسانی که در این خصوص صحبت می‌‌کنند بهتر است یک بار به دقت اسانامه را مطالعه کنند.


سرپرستی فدراسیون هم حذف شده است؟



بله درست است. البته هنوز برنامه تیم ملی امید مشخص نیست اما طبق برنامه تیم بزرگسالان پیش خواهیم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید