40957

بازگشت قیمت‌های «آتی» از کف

دنیای معدن - با افزایش نسبی نرخ دلار و قیمت جهانی طلا در روز گذشته، قیمت‌های آتی سکه طلا از کف فاصله گرفت. قیمت‌های آتی سکه از روزهای شنبه تا دوشنبه با کاهش مواجه بود و هر روز کف قیمت پایین‌تری تشکیل می‌داد؛ در روز سه‌شنبه با بازگشت مجدد نرخ اونس طلا به 1300 دلار و افزایش نرخ برابری دلار از کف هفته‌های اخیر، قیمت‌های آتی پس از سه روز متوالی کاهش، تغییر جهت داده و رشد نسبی یافتند (تا زمان تهیه این گزارش، حدود ساعت 15:00 روز سه‌شنبه).

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی توضیح داده شد، با نزدیک شدن به کف قیمتی، اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نخواهد بود؛ چراکه کف قیمت فرصت خوبی برای اخذ موقعیت جدید فروش نیست و از طرفی خریداران با رسیدن به حد ضرر و فروشندگان با شناسایی سود مناسب در کف قیمت از بازار خارج می‌شوند. اخذ موقعیت جدید فروش در حداقل قیمت نسبت ریسک به سود بالایی دارد و منطقی است حتی افرادی که نظر به ریزش قیمت طلا دارند، به دنبال موقعیت‌های بهتری برای فروش باشند. همان‌طور که در جدول همراه این گزارش مشاهده می‌کنید، کاهش تعداد موقعیت‌های باز در این روز می‌تواند در نتیجه شناسایی سود فروشندگان و خروج آنها از بازار در روز سه‌شنبه باشد.
تا ساعت 15:00 روز سه شنبه، حداکثر نوسان قیمت‌های آتی به دو هزار تومان رسید که نوسان ناچیزی است و در پی آن حجم معاملات به میزان زیادی ریزش داشته است. مجموع تعداد قراردادهای معامله شده در کلیه سررسیدها تا زمان تهیه این گزارش به کمتر از 900 قرار‌داد می‌رسد؛ البته باید توجه داشت که تا زمان مذکور، بازار آمریکا هنوز شروع به کار نکرده است و با توجه به اعلام شاخص‌های اقتصادی این کشور مهم در ساعت انتهایی جلسه معاملاتی، احتمال افزایش نوسان بازار و رشد حجم معاملات زیاد است. در جدول همراه نگاهی به معاملات آتی سکه طلا تا ساعت 15:00 روز سه شنبه داریم.
شاخص‌های CPI (تورم برای مصرف‌کننده‌) و مجوز ساخت خانه‌های مسکونی در ساعت 17:00 روز سه‌شنبه اعلام شدند (پس از تهیه این گزارش). با توجه به پتا‌نسیل زیاد این شاخص‌ها در ایجاد نوسان در بازار جهانی طلا، انتظار می‌رود فرصت خوب نوسان‌گیری برای معامله‌گران آتی فراهم شود.
ساعت 22:30 روز چهارشنبه نیز جدیدترین صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو (FOMC) منتشر می‌شود که مطالعه آن می‌تواند دیدگاه خوبی برای معامله‌گران آتی فراهم آورد.
بازگشت قیمت‌های «آتی» از کف

دیدگاهتان را بنویسید