40872

انتقاد کارگران سیمان کرمان از توقف طرح «۷۳۰۰ روز» توسط تامین اجتماعی

دنیای معدن - «اگر موانعی در اجرای این مصوبه وجود دارد چرا مجلس بعد از گذشت یک سال در صدد رفع موانع آن نیست تا کارگرانی که به دلیل فاصله دو قرارداد در سالهای آغاز بکار کارگران در سیمان کرمان اکنون بازنشستگی‌شان به مشکل برخورده است بتوانند سریعتر بازنشسته شوند.»

جمعی از کارگران گروه صنایع سیمان کرمان با ارسال نامه‌ای خواستار اجرای طرح ۷۳۰۰ روز کاری در مشاغل سخت و زیان آور در مورد کارگران سیمان کرمان از سوی سازمان تامین اجتماعی شدند.

به گزارش دنیای معدن، در نامه کارگران سیمان کرمان آمده است: ما کارگران سیمان کرمان از ایلنا می‌خواهیم که صدایمان را به گوش رئیس و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برساند که چرا سازمان تامین اجتماعی از اجرای مصوبه طرح ۷۳۰۰ روز کاری در مشاغل سخت وزیان اور اجتناب می‌کند.

به گفته امضاء کنندگان این نامه، اگر موانعی در اجرای این مصوبه وجود دارد چرا مجلس بعد از گذشت یک سال در صدد رفع موانع آن نیست تا کارگرانی که به دلیل فاصله دو قرارداد در سالهای آغاز بکار کارگران در سیمان کرمان اکنون بازنشستگی‌شان به مشکل برخورده است بتوانند سریعتر بازنشسته شوند.

کارگران سیمان کرمان در بخش پایانی نامه‌شان تاکید کردند: با توجه به این‌که مشاغل سخت و زیان‌آور به‌طور مستقیم بر سلامت جسمی و روحی کارگران به عنوان باارزش‌ترین عامل تولید تأثیر می‌گذارد، اجرائی شدن دقیق این قوانین بسیار ضروری است.
گفتنی است؛ این طرح در پایان سال ۹۱ به صحن علنی مجلس آمد و در اردیبهشت ۹۲ تصویب شد. در آن زمان سازمان تامین اجتماعی به دلیل داشتن بار مالی زیر بار اجرای آن نرفت. در حال حاضر آئین نامه طرح ۷۳۰۰ روزدر تاریخ ۴ اردیبهشت سال جاری برای مشاغل سخت و زیان آور در هیات وزیران ثبت شده و منتظر ابلاغ است.
به موجب این طرح اگر کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور ۷۳۰۰ روز سابقه کار مفید و پرداخت بیمه داشته باشد می‌تواند بازنشسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید