40823

حقوق تیر ماه بازنشستگان فولاد امروز و فردا واریز می‌شود

دنیای معدن - معاون اقتصادی و مالی صندوق بازنشستگی فولاد ایران از پرداخت حقوق تیر ماه بازنشستگان فولاد امروز۲۸ مرداد ماه و فردا ۲۹ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، اواسط سال 90 بود که پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با اختلال همراه شد، یعنی بازنشستگان با یک تا 3ماه تأخیر و گاها به صورت اقساطی حقوق خود رادریافت می کردند.البته این میزان تأخیر پس از گذشت سه سال به حداقل رسیده است اما از آنجایی که بیشتر این بازنشستگان تنها منبع درآمدشان حقوق بازنشستگیشان است با حداقل تأخیر در دریافتی‌هایشان، دچار مشکل در تأمین معاش زندگی می‌شود.
اکنون 28 مرداد ماه است و حقوق تیر ماه است و با وجود اینکه معاون مالی صندوق بازنشستگی فولاد خبر از رفع تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان داده بود هنوز مشکل این تأخیرها برطرف نشده است.
اما امروز نعمت اله شهبازی، معاون اقتصادی و مالی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در گفت‌وگو با تسنیم از واریز و پرداخت حقوق تیر ماه بازنشستگان فولاد امروز28 مرداد ماه و فردا 29 مرداد ماه خبر داد و گفت: تا ظهر فردا حقوق تمام بازنشستگان فولاد پرداخت می‌شود.
وی درباره وعده خود برای حل تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان گفت:تلاش خود را می‌کنیم که به زودی این تأخیر را به حداقل برسانیم در حال حاضر مشغول برنامه ریزی در این زمینه هستم.
آیا به راستی مشکل تأخیر حقوق بازنشستگان فولاد برطرف می شود؟
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط در برنامه این هفته پایش با وضعیت صندوق فولاد گفت: اکنون در صندوق فولاد ورودی نداریم و چون بیش از 100 هزار بازنشسته داریم ماهانه 140 میلیارد تومان در صندوق فولاد باید هزینه کنیم، ولی متاسفانه با واگذاری های غلطی که صورت گرفته بازده سرمایه خیلی پایین است. در ابتدای گرفتن این تصدی پنج ماه حقوق به کارگران بدهکار بودیم، ولی خوشبختانه قسمت زیادی از آن پرداخت شده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید