40819

کارخانه آلومینیوم درمسجدسلیمان احداث می‌شود

دنیای معدن - این اولین سفر مجموعه مدیران استانداری و جمعی از مدیران کل استان خوزستان به مسجدسلیمان، برای اجرایی کردن طرح احداث کارخانه آلومینوم است که درمرحله بعد، بحث احداث فرودگاه دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان به همراه ۵ معاون خود و جمعی از مدیران کل استان در محل فرمانداری مسجد سلیمان تشکیل جلسه داد تا تصمیمات مهمی را در راستای اجرایی کردن توجهات دولت تدبیر و امید برای خروج این شهرستان از بن بست اقتصادی و محرومیت اتخاذ کند.
به گزارش دنیای معدن، عبدالحسن مقتدایی در نشستی که برای اجرایی کردن عملیات احداث کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در مسجد سلیمان برگزار شد، تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه، ادامه عملیات احداث پتروشیمی و تاسیس فرودگاه مسجد سلیمان از تصمیمات مهمی است که در دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی شهرستان مسجدسلیمان به جد دنبال می‌شود.
این درحالی است که استانداری خوزستان توجه ویژه‌ای نیز به امور ورزش و جوانان این شهرستان از جمله تیم فوتبال نفت دارد.
مقتدایی اجرای این پروژه‌های اقتصادی را دراشتغالزایی منطقه، مهم توصیف کرد و گفت: کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی باید درشهر مسجدسلیمان دفتر تاسیس کنند و ارزش افزوده فعالیت این کارخانه‌ها و سایر مزیت‌های ناشی از فعالیت اقتصادی آن‌ها باید درمنطقه هزینه شود.
در این جلسه، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با واگذاری حدود ۵۰ هزار هکتار زمین برای اجرایی کردن فاز نخست احداث کارخانه آلومینیوم این شهرستان (آلومینیوم کاوه خوزستان) موافقت کرد.
استاندار خوزستان دراین نشست مقرر کرد: شهرک‌های صنعتی مسجد سلیمان، معادل و یا بیشتر از ۵۰ هزار هکتار زمین به پتروشیمی این شهرستان واگذار کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان نیز علت احداث کارخانه آلومینیوم در کنار پتروشیمی مسجد سلیمان را توجیه پذیری اقتصادی عنوان کرد تا از هزینه‌های ناشی از پراکندگی آن‌ها جلوگیری بعمل آید.
امید حاجتی افزود: درفاز اول، ۵۰ هزارهکتار از اراضی پتروشیمی مسجد سلیمان دراختیار شرکت آلومینیوم قرارمی گیرد تا هر دو طرح با استقرار در کنار هم از مزایای دسترسی به جاده‌ها، خط آهن و سایر مزیت اقتصادی برخور دار باشند.
شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با مشارکت ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ۴۰ درصدی سازمان توسعه صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف تولید ۳۵۰ هزار تن آلومینیوم در سال در دو فاز جداگانه (۱۷۵ هزار تنی) با مجموع ۳۲۸ دیگ و تکنولوژی ۴۰۰ کیلو آمپر (بالا‌ترین تکنولوژی موجود) و نیروگاه اختصاصی ۴۶۸ مگاواتی با قابلیت ارتقا تا ۱۰۰۰ مگاوات دراستان خوزستان و منطقه مسجدسلیمان با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال احداث می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید