40621

رشد 100 درصدی فعالیتهای معدنی در جنوب کرمان

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: فعالیتهای انجام شده در حوزه معادن جنوب کرمان در مقایسه با فعالیتهای این منطقه تاکنون ، از افزایش حدود 100 درصدی برخوردار است.

به گزارش دنیای معدن محمود اسکندری نسب افزود : صدور مجوز اکتشاف معدن در 11 ماه فعالیت دولت یازدهم نسبت به مدت مشابه گذشته 700 درصد افزایش داشته است.


اسکندری نسب اضافه کرد : از ابتدای فعالیت جنوب کرمان در بخش اکتشاف معادن 73 پروانه اکتشاف و 35 پروانه بهره برداری صادر شده است اما در مدت فعالیت دولت یازدهم تعداد مجوزهای صادر شده در بخش اکتشاف 64 مورد و در بخش پروانه بهره برداری 34 مورد بوده است.

وی گفت: هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف معادن جنوب استان کرمان هستند و این سازمان نهایت تلاش را برای تسهیل روند سرمایه گذاری در این حوزه بکار گرفته است.
جنوب کرمان با حدود یک میلیون نفر جمعیت شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان است.

این منطقه بیشتر به محصولات کشاورزی آن شناخته می شود در حالی که از قابلیت های متنوع و متعدد در بخش معادن نیز برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید