40592

آشفتگی در صنعت سنگ آهن هند

دنیای معدن - به گزارش MESTEEL، اگرچه این دفتر اطلاعات و گزارشات اولیه ای در خصوص دعوی صادرات غیر قانونی را در اختیار دارد ولی از شرکتهایی در دهلی نو ، بمبئی، بلاری، بنگلور، چنی ، حیدر آباد و گوجرات خواسته که جزئیات مربوط به میزان صادرات سنگ آهن ، کشتی هایحمل کننده و مقاصد آنان را مشخص کنند .

مقامات دفتر بازرسی کل گفته اند که ما به دنبال این هستم که بدانیم چه کسانی در پشت صحنه این صادرات نقش دارند اگر تناژ مشخصی بدون مجوز حمل و نقل سازمان معادن و زمین شناسی(DMG) صادر شده باشد .
میتوان حدس زد که به طور غیر قانونی استخراج شده است .
مقامات رسمی دفتر بازرسی کل اضافه می کنند که مایلند بدانند که شرکتها به چه میزان برای استخراج سنگ اهن از سازمان معادن و زمین شناسی مجوز گرفته اند .
متعاقباً ارقام صادراتی به ثبت رسیده و در بنادر مقایسه خواهد شد .
دفتر بازرسی کل در حال حاضر تمامی اطلاعات را در اختیار دارد اما می خواهد به شرکتها این فرصت را بدهد که توضیحات لازم را ارائه کنند که این فرآیند حدوداً سه ماه به طول خواهد انجامید .
بازرسی پس از استماع نظرات شرکتها در خصوص اینکه دقیقاً چه شرکتهایی در این زمینه مقصرند در این خصوص تصمیم گیری خواهد نمود .
لازم به ذکر است که مقصر اصلی شرکتهای معدنی استخراج کننده بوده و صادر کننده و شرکت کشتیرانی و حمل و نقل کننده هم مجرمان رده های بعدی خواهند بود .
میزان صدور غیر قانونی 38 میلیون تن و قانونی آن 27.5 میلیون تن بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید