40464

ایجاد شکاف یک کیلومتری در صخره ها برای کشف طلا

دنیای معدن - شرکت کانادایی، Carube Resources، اخیراً در جستجوی مس و طلا در جامائیکا حدود یک کیلومتر صخره را شکافته است.

به گزارش دنیای معدن، این شرکت طی سه سال گذشته ۳ میلیون دلار کانادا به اکتشاف منطقه Bellas Gate واقع در St. Catherine اختصاص داده است. البته این شرکت هنوز با تاسیس معادن تجاری ۵ سال فاصله دارد. با اینحال، دورنمای شرکت و جامائیکا امیدوارکننده است.

نمونه های برداشت شده از محل جستجوی فلزات گران بها، نوید بخش رسیدن به ۴ کیلو مس و ۰.۲۴ گرم طلا به ازای هر تن صخره است.

طلا با قیمت ۳۰ دلار آمریکا/گرم و مس با قیمت ۶.۶۰ دلار آمریکا/کیلو به فروش می رسد. بنابراین امکان ثمر دادن بیش از ۳۳ دلار آمریکا برای هر تن صخره معدن کاری از بخش محل کاوش Connors، وجود دارد. از این مبلغ ۵ درصد را دولت دریافت می کند و البته شرکت معدن کاری باید مالیات پرداخت کند.

مدیر عامل این شرکت، ورن رمپتون، بر این باور است که یک معدن می تواند دست کم برای ۱۵ سال اشتغال بومیان را به همراه داشته باشد.

اما در ابتدا باید مطالعه پیش امکان سنجی انجام بگیرد. این شرکت امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۱۷ اینکار را انجام دهد. سپس ۲ سال دیگر برای انجام یک مطالعه امکان سنجی جامع نیاز است. سپس، مجوز ساخت و اجرای معدن اخذ می شود.

رمپتون می گوید: " زمانی که نتیجه مطالعه پیش امکان سنجی مثبت اعلام شود، وارد مرحله امکان سنجی کامل می شویم که باید همه چیز را باید زیر ذره بین بررسی کرد تا مطمئن شویم همه چیز سر جای خودش است و اگر نتیجه امکان سنجی کامل نیز مثبت اعلام شود، تصمیمی برای ساخت و ایجاد معدن گرفته می شود."

این شرکت معدن کاو که کار خود در جامائیکا را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده است، اوایل سال جاری با شرکت Oz Minerals استرالیایی وارد همکاری شد تا پروژه را پیش ببرد.

Oz از طریق این پیمان همکاری می تواند ۷۰ درصد سود پروژه کاوش را با هزینه کردن ۶.۵ میلیارد دلار آمریکا و پرداخت مبلغ ۴۵۷.۰۰۰ دلار آمریکا به Carube طی سه سال و نیم از آن خود کند. Oz می تواند با کامل شدن مطالعه امکان سنجی سود خود را ۱۰ درصد افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید