40403

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه‌ تولید طلای خاورمیانه در زره شوران تکاب

دنیای معدن - فرماندار شهرستان تکاب گفت: هم‌زمان با هفته‌ی گرامی‌داشت دولت، در اوائل شهریورماه، بهره‌برداری از«طرح طلای زره شوران» بعنوان «بزرگترین کارخانه تولید طلا در خاورمیانه» در منطقه‌ی زره شوران تکاب آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان تکاب گفت: هم‌زمان با هفته‌ی گرامی‌داشت دولت، در اوائل شهریورماه، بهره‌برداری از«طرح طلای زره شوران» بعنوان «بزرگترین کارخانه تولید طلا در خاورمیانه» در منطقه‌ی زره شوران تکاب آغاز می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «مهدی قهرمانی»، صبح امروز(یکشنبه 26 مردادماه) در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی دولت امسال در جمع مسئولان و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تکاب با اعلام این خبر افزود: کارخانه‌ی استخراج و تولید طلای زره شوران تکاب بزرگ‌ترین کارخانه‌ی طلای منطقه‌ی خاورمیانه است که عملیات اجرایی احداث آن در سال 1389 در کنار معدن طلای زره شوران تکاب آغاز شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه هم‌اکنون در مرحله‌ی بهره‌برداری کامل و«عملیات طلاگیری» است، تصریح کرد: برای احداث و بهره‌برداری از این کارخانه 170 میلیارد تومان اعتبار ریالی و نیز 10 میلیون یورو اعتبار ارزی از محل اعتبارات طرح‌های ملی هزینه شده است.

فرماندار شهرستان تکاب با اشاره به اینکه طرح طلای زره شوران تکاب با همکاری و مشارکت «سازمان ملی توسعه‌ی معادن و صنایع معدنی ایران» - ایمیدرو- اجرا شده است، یادآور شد: در کارخانه‌ی طلای زره شوران تکاب سالانه 3 تن طلا ،25.1 تن نقره و 600 کیلوگرم جیوه تولید می‌شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کارخانه‌ی طلای زره شوران تکاب برای 300 نفر بطور مستقیم و برای بیش از 400 نفر بطور غیرمستقیم زمینه‌ی اشتغال فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، معدن طلای زره شوران با ذخیره بیش از 4 میلیون تن کان‌سنگ طلا با عیار 5.8 گرم در تن در 30 کیلومتری شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان‌غربی واقع شده و بزرگ‌ترین معدن طلای کشور است.

شهرستان تکاب، دو معدن بزرگ طلا دارد که هم‌اکنون از معدن طلای آقدره این شهرستان سالانه 2 تن طلا استخراج می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید