40201

نقش‌آفرینی صنعت مس در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

دنیای معدن -صنعت مس یکی از صنایع پیشرو کشور است که می‌تواند تاثیرگذاری زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد. از اینرو نباید ذخایر و پتانسیل‌های مس را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از یاد ببریم.

به گزارش دنیای معدن، «علی اکبر ناصری» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب تصریح کرد: «ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از لحاظ ذخایر معدنی است. پتانسیل های فراوانی در این خاک نهفته است که می تواند نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کند.»
وی صنایع معدنی و به ویژه صنعت مس را جزو حوزه های موثر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و افزود: « باید معادن مس را در نظر داشته باشیم و آمایش فراگیر برای شناسایی ذخایر جدیدتر در سراسر کشور انجام دهیم.»
«ناصری» استفاده از تکنیک های جدید استخراج و به روزرسانی دانش و فناوری را در حوزه معدن ضروری خواند و تصریح کرد: «جهان به سمت فناوری های نوین و به روزرسانی لحظه به لحظه دانش فنی حرکت می کند. ما نیز نباید در این بازار رقابتی از فناوری های روز و روش های جدید استخراج و بهره برداری از ذخایر معدنی غافل باشیم.»
وی پایش ذخایر معدنی و انجام اکتشافات برای شناسایی ذخایر جدید را امری اجتناب ناپذیر خواند و افزود: «پررنگ کردن نقش معادن در اقتصاد مقاومتی مستلزم این است که شناخت کاملی از ذخایر معدنی حاصل کنیم. اطلاعات طبقه بندی شده از ذخایر معدنی می تواند ما را در بهره برداری بهتر این ذخایر یاری کند.»
«ناصری» کاهش اتکا به ذخیر نفتی را از الزامات اقتصاد مقاومتی و درون زا خواند و تصریح کرد: «اقتصاد تولیدگرا و متکی به درآمدهای غیر از درآمدهای نفتی می تواند ما را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید