40084

رصد لحظه به لحظه میزان آلایندگی کارخانه سیمان تهران

دنیای معدن -قائم مقام شهردار منطقه 20 شهر تهران از فعالیت کمیته تخصصی شناسایی و پالایش آلاینده‌های زیست محیطی منطقه 20 و تمهیدات کارخانه سیمان تهران در راستای کاهش آلایندگی زیست محیطی خبر داد.

اصغر عطایی امروز در جنوب استان تهران از فعالیت کمیته تخصصی شناسایی و پالایش آلاینده‌های زیست محیطی منطقه 20 و تمهیدات کارخانه سیمان تهران در راستای کاهش آلایندگی زیست محیطی خبر داد و اظهار داشت: شناسایی و پالایش آلاینده‌های زیست محیطی جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری این منطقه است تا با اقدامات به هنگام و تمهیدات لازم، آلایندگی این منابع بیشتر از پیش کاهش یابد.
وی، کارخانه سیمان تهران که در محدوده شهرری فعال است را از کارخانه‌های مهم کشور برشمرد و افزود: این کارخانه نقش مهمی در اشتغال زایی و تهیه مواد اولیه ساختمان‌ها دارد و با اجرای تمهیدات زیست محیطی می‌تواند به جای تهدید، نقش فرصت را ایفا کند.
قائم مقام شهردار منطقه 20 شهر تهران اقدامات اخیر مدیران کارخانه سیمان تهران در جهت کاهش آلودگی هوا مناسب دانست و اظهار داشت: طبق گزارش‌های مدیران این کارخانه، بخش‌های جدید تولید سیمان با استاندارهای روز جایگزین کوره‌های تولید سیمان قدیمی شده‌اند که این امر اقدام مناسبی است و لازم است در تمام بخش‌های این کارخانه تداوم یابد.
این مسئول ادامه داد: گزارش ارائه شده از سوی مسئولان کارخانه حاکی است که میزان خروجی ذرات در حال حاضر پائین تر از حد استاندارد ملی است در حالی که برنامه جامعی برای به به حداقل رساندن میزان پراکندگی ذرات در محیط را در دستور کار خود دارند و طی شش ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
عطایی به بازدید قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از خطوط تولید واحدهای 9گانه کارخانه سیمان تهران نیز اشاره کرد و گفت: رصد و بررسی لحظه به لحظه (آنلاین) میزان آلایندگی کوره‌های تولید سیمان از سوی ستاد محیط زیست از مهمترین مصوبات این حضور بود که مدیران کارخانه ملزم به اجرای آن در آینده‌ای نزدیک شدند.

دیدگاهتان را بنویسید