39743

صدور 25 پروانه اکتشاف مواد معدنی در آذربایجان غربی

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور 25 مورد پروانه اکتشاف مواد معدنی در استان خبر داد.

اکبر طاهری در ارومیه گفت: در طول چهار ماه گذشته 22 پروانه بهره‌برداری معدنی در آذربایجان غربی صادر شده است.
وی میزان سرمایه‌گذاری در این تعداد پروانه بهره‌برداری را حدود 104 هزار و 644 میلیون ریال اعلام کرد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: میزان ذخایر قطعی پروانه‌های صادره در چهار ماه نخست امسال 11 میلیون و 839 هزار تن برآورد شده است.
طاهری با اشاره به نقش این معادن در ایجاد زمینه‌های شغلی برای جوانان منطقه تصریح کرد: با توجه به صدور 22 پروانه بهره‌برداری معدنی جدید، برای 200 نفر در معادن استان زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال گذشته، 13 پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری 72 هزار و 520 میلیون ریال در استان صادر شده بود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین در مورد زمینه‌های معدنی پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده، گفت: اغلب پروانه‌های بهره‌برداری معدنی در زمینه‌های معدنی آهن، سیلیس، گرانیت، مرمریت، لاشه آهکی، پوزولان، تراورتن و زرنیخ صادر شده‌اند.
طاهری در مورد پروانه‌های اکتشاف و گواهینامه‌های کشف مواد معدنی صادر شده در چهار ماه نخست امسال گفت: در این مدت 25 مورد پروانه اکتشاف و 17 مورد گواهینامه کشف مواد معدنی در استان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید