39727

آغاز اکتشاف در معادن راکد استان کرمان

دنیای معدن -دبیر شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان کرمان از آغاز اکتشاف در معادن راکد استان کرمان خبر داد و گفت: به زودی تمامی معادن راکد استان کرمان مورد اکتشاف قرار گرفته و به بهره‌برداری می‌رسند.

سیدمهدی طبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار کرد: پنجمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با حضور استاندار و مدیران دولتی و خصوصی استان، 23مردادماه در استانداری کرمان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه موضوع این نشست مسئله مهم معدن و نحوه بهره‌برداری و یا بازپس‌گیری معادن استان کرمان از دلالان معدن است، گفت: به زودی تمامی معادن راکد استان کرمان مورد اکتشاف قرار گرفته و به بهره‌برداری می‌رسند.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان کرمان افزود: مصوبات جلسات قبلی این شورا عموما به نتیجه رسیده و چند مصوبه نیز در مراحل پیگیری است.
طبیب‌زاده تاکید کرد: یکی از مصوبات نشست قبلی شورای گفت‌وگو که با حضور نماینده امور مالیاتی کشور برگزار شد، مسئله مالیات بر محصول پسته و بررسی موضوع ضبط پسته بود.
وی اظهار کرد: با پی‌گیری‌های نماینده امور مالیاتی استان کرمان مشکل مالیات بر ضبط پسته که شامل خشک کردن و درجه بندی پسته است، حل شد.
دبیر شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان کرمان گفت: نتیجه این بحث مالیاتی قرار است هفته آینده در قالب بخشنامه‌ای به استان کرمان ابلاغ شود.
طبیب‌زاده از دیگر مصوبات جلسه چهارم را پیگیری برای به رسمیت شناختن حق‌العمل کاران در حوزه پسته دانست و افزود: برای جلوگیری از افت صادرات و قاچاق پسته به شکل زمینی، حق‌العمل‌کاران پسته از این پس با معرفی انجمن پسته استان و دریافت کد آیسیک دارای صنف می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: با انجام این کار، حق‌العمل کاران در شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان از این پس می‌توانند در صادرات پسته حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید