39530

پرونده «آلومینیوم‌المهدی» روی میز «بازرسی»

دنیای معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از بررسی اسناد ماجرای آلومینیوم توسط تیمی از ایمیدرو خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی کرباسیان درباره ایرادات وارده به واگذاری آلومینیوم المهدی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به مساله ‌آلومینیوم‌المهدی ورود پیدا کرده است و اسناد و مدارک در اختیار آنان قرار گرفته و ما متتظر نتیجه بررسی‌های آنان هستیم. اما اگر در نظرهای آنان بحث‌های مدیریتی هم باشد، به طور قطع تصمیمات لازم را می‌گیریم و تغییراتی را که در بیشتر واحدهای صنعتی اعمال کردیم در مورد این واحد هم اعمال خواهیم کرد

او افزود: روند تغییرات مدیریت در واحدهای صنعتی همچنان ادامه دارد.

مهدی کرباسیان استفاده از تجربه، تخصص و تدبیر را موجب تحول و پیشرفت امور دانست و گفت: سیاست سازمان ایمیدرو نیز به همین ترتیب خواهد بود که از نیروهای نخبه و با تجربه و متخصص در سمت‌ها استفاده کند و البته تا به امروز نیز بخشی از این هدف محقق شده است.

او افزود: بدیهی است امانتداری و تعهد یکی از شرط‌های مدیریت در همه واحدها و زیرمجموعه ایمیدرو است. بحث قدیمی استفاده نکردن از تجربه و تخصص متاسفانه در چند سال گذشته ضربه‌های هولناکی به اقتصاد کشور زده و ما این رویه را ادامه نمی‌دهیم. در واقع در سال‌های گذشته به تنها چیزی که اهمیت داده نمی‌شد استفاده از افراد با تجربه و دارای تخصص بود.

رئیس هیات عامل توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره مشکلات مدیریتی کارخانه آلومینیوم المهدی به تدبیر گفت: در مورد این کارخانه صنعتی نیز سعی کردیم تجربه و تخصص در اولویت سطوح مدیریتی باشد. در واقع هم هیات مدیره و هم آیین‌نامه و مقررات را اصلاح کردیم. از سوی دیگر انضباط کاری را ابلاغ کردیم. نظارت‌ها بیشتر از گذشته شده است. البته متاسفانه تعداد اعضای هیات مدیره کارخانه آلومینیوم المهدی ناقص بود و ما آن را تکمیل کردیم.

کرباسیان بیان کرد: در این میان برخی پرسنل، مدیران قبلی و برخی نمایندگان استان هرمزگان در مجلس نسبت به برخی موارد این این کارخانه نارضایتی‌ها داشتند. آنان ابهام‌ها و مواردی که از نظر آنان تخلف در مسائل مالی و فنی است را بیان کردند و ما تیمی را برای بررسی این اسناد و گفته‌های آنان به کارخانه المهدی فرستادیم و در حال بررسی هستیم.

او افزود: سازمان بازرسی کل کشور نیز به این مساله ورود پیدا کرده و اسناد و مدارک در اختیار آنان است و ما متتظر نتیجه بررسی‌های آنان هستیم. اما اگر در نظرهای آنان بحث‌های مدیریتی هم باشد به طور قطع تصمیمات لازم را می گیریم و تغییراتی را که در بیشتر واحدهای صنعتی اعمال کردیم در مورد این واحد هم اعمال خواهیم کرد.

اظهارنظر او در واکنش به مسائل و مشکلات به وجود آمده در کارخانه آلومینیوم المهدی و اعتراض‌های فراوان کارکنان این کارخانه نسبت به مدیریت این مجموعه صنعتی صورت گرفت.

در حال حاضر کارکنان کارخانه آلومینیوم المهدی و نمایندگان بندرعباس در مجلس در انتظار ادامه تغییرات در این مجموعه صنعتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید