39525

ایران در ونزوئلا کارخانه تولید سیمان ساخت

دنیای معدن - کارخانه تولید سیمان در ونزوئلا که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، به زودی به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش معدن، این واحد تولیدی در حال حاضر در مقطع تولید آزمایشی قرار داشته و مراحل تست نهایی را می‌گذراند.
براساس اعلام منابع ونزوئلایی، دولت این کشور 395 میلیون دلار در پروژه "سِرو آسول" سرمایه‌گذاری کرده است.
در طول ساخت این کارخانه به طور متوسط 120 مهندس و تکنسین ایرانی و بیش از 800 کارگر و تکنسین ونزوئلائی مشغول به کار بوده‌اند.
کشور ونزوئلا به دلیل برنامه‌های وسیع توسعه‌ای و پروژهای ملی خانه‌سازی به حجم گسترده‌ای از سیمان نیازمند است و با آغاز به کار این کارخانه، بیش از 12 درصد به ظرفیت تولید سیمان این کشور افزوده می‌شود.
در سالیان گذشته، شرکت‌های خارجی این بخش از صنعت ونزوئلا را در دست داشتند. گروه مکزیکی «سمکس» که سومین تولیدکننده سیمان در جهان است، 50 درصد تولید را در دست داشت. شرکت فرانسوی «لافارژ» و شرکت سویسی «هولسیم» مابقی تولید سیمان در ونزوئلا را در اختیار داشتند. اما با تصمیم "هوگو چاوز" رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا، دولت این کشور تولید سیمان را در اختیار گرفت و لایحه ملی کردن این بخش از صنعت را به همراه پذیرش پرداخت غرامت امضا کرد.
به گزارش مهر، براساس توافقات امضا شده مابین تهران و کاراکاس، ایران در زمینه نگهداری، تعمیر و افزایش ظرفیت واحدهای سیمانی ونزوئلا با این کشور همکاری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید