39351

آغاز واگذاری 613 محدوده اکتشافی و 74 معدن در آذربایجان شرقی

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آغاز مزایده بیش از 613محدوده ی اکتشافی، 157پروانه اکتشاف، 74 معدن و 30 گواهی اشتغال در مرداد امسال خبر داد.

نیرومند اسکویی، منطقه آذربایجان شرقی، گفت: این مزایده و واگذاری در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در حمایت از تولید و سرمایه گذاری و ایجاد فرصت برابر برای سرمایه گذاری در بخش معدن آغاز شده است.
به گفته وی پرونده ی علاقه مندان به شرکت در این مزایده، از 14مرداد دریافت می شود و تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه این معادن از نوع فلزی و غیر فلزی مانندکائولن، گچ، آهک، سنگ های تزئینی، طلا، کاد صنعتی، زغال سنگ و سنگ لاشه است، گفت: امید واریم پس از انجام مراحل قانونی این مزایده، زمینه سرمایه گذاری بیشتر و بهره گیری از توان بخش خصوصی فراهم شده و شاهد توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در استان باشیم.
وی یادآور شد: هم اکنون 636 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 390معدن با اشتغال زایی 4 هزار و 798 نفر و ذخیره ی قطعی 3 میلیارد و 311 میلیون و 882 هزار و 985 تن، فعال هستند.
قائم مقام صنعت و معدن و معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: تاکنون 19 گواهی کشف، 221 پراونه اکتشاف و 6 مجوز برداشت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید