37209

پیشرفت 70 درصدی کارخانه سیمان درمیان

دنیای معدن -فرماندار درمیان با اشاره به احداث کارخانه سیمان شهرستان درمیان گفت: در حال حاضر این کارخانه از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال آینده افتتاح شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد بشیری‌زاده ظهر امروز 5 مرداد جاری در جمع خبرنگاران گفت: بازارچه مرزی میل 73 شهرستان درمیان از سال 1370 در این شهرستان راه‌اندازی شده که این بازارچه در این سال اولین بازارچه مرزی شهرستان بیرجند بوده است.
وی با اشاره به مشکلات جاده این بازارچه به کشور افغانستان، افزود: عدم جاده مناسب این بازارچه به کشور افغانستان مشکلات زیادی را برای تجار ایرانی ایجاد کرده است.
فرماندار درمیان رونق معیشت مرزنشینان را در دو سوی مرز در رونق بازارچه‌ها موثر دانست و گفت: چالش‌های به وجود آمده اخیر در این بازارچه سبب مشکلاتی برای مرزنشیان شهرستان درمیان شده است.
بشیری‌زاده مهم‌ترین مشکل بازارچه مرزی میل 73، را عدم تلقی این بازارچه به عنوان معبر اصلی صادرات از طرف کشور افغانستان اعلام کرد و افزود: این بازارچه در زمینه صادرات کالا از سوی کشور افغانستان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات این بازارچه به استانداری استان منتقل شده است، گفت: استاندار خراسان جنوبی قول مساعد در خصوص پیگری مشکلات این بازارچه را داده است.
فرماندار درمیان ادامه داد: با تلقی کردن این بازارچه به عنوان یکی از معابر اصلی صادرات در استان تا حدودی برخی از مشکلات این بازارچه حل می‌شود.
بشیری‌زاده گفت: با راه‌اندازی این کارخانه اشتغال مناسبی در شهرستان درمیان ایجاد و صادرات سیمان این کارخانه نقش مؤثری در توسعه اقتصادی این شهرستان دارد.
فرماندار درمیان با بیان اینکه بازارچه میل 73 شهرستان درمیان در سال 1370 با 70 غرفه راه‌اندازی شده است، افزود: این بازارچه در سال‌های گذشته رونق خود را از دست داده و پیگیر هستیم تا دوباره فعالیت‌های اقتصادی در این بازارچه افزایش یابد.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید