37093

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو:

پنجمین طرح فولاد استانی گشایش اعتبار شد

دنیای معدن - معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو از فعال شدن خط اعتباری طرح فولاد میانه (واقع در استان آذربایجان شرقی)، به عنوان پنجمین طرح فولاد استانی خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، دکتر مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های فولادی ایمیدرو، پیش از این از سوی طرف چینی گشایش اعتبار شده اما فعال نشده بود که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته، این امر نیز میسر شد.

وی ادامه داد: طرح فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های پیشرو فولاد استانی، در مجموع 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود واحد آهن اسفنجی این طرح تا پایان سال 93 و واحد فولاد سازی آن در اوایل سال 95 به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: اردیبهشت امسال در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری طرح ها و شرکت های دولتی به بخش خصوصی، طی مزایده صورت گرفته از سوی سازمان خصوصی سازی، گروه مالی ملت برنده فروش 100 درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان و 65 درصد سهام طرح فولاد میانه شد.

بنا به این گزارش، طرح های فولاد استانی هر کدام به ظرفیت سالانه 800 هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون تن است که با بهره برداری از آنها، برای 7 هزار نفر به طور مستقیم و 35 هزار نفر به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال فراهم می شود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران قرار است بهره برداری از توده های معدنی 5 و 6 معدن سنگ آهن گل گهر (مجموع ذخیره 96 میلیون تن) را در قالب «مزایده واگذاری عملیات استخراج و فروش» به بخش خصوصی واگذار کند. این اقدام در چارچوب سیاست های اصل 44 و خط مشی دولت برای خصوصی سازی فعالیت های معدنی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید