37032

تولید زغال در معادن زرند و کوهبنان به ۱۰۰ هزار تن کاهش یافت

دنیای معدن - نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میزان تولید زغال در معادن زرند و کوهبنان از حدود ۶۰۰ هزار تن در سال ۸۲ به ۱۰۰ هزار تن در سال جاری کاهش یافته است.

حسین امیری در کرمان، با انتقاد از کاهش تولید زغال در معادن شهرستان‌های زرند و کوهبنان، اظهار کرد: در حال حاضر تولید زغال در این معادن به پایین ترین سطح خود رسیده است.
وی با بیان اینکه این مسئله بر میزان اشتغالزایی و درآمدهای مردم این مناطق تاثیر گذاشته است، گفت: متاسفانه میزان تولید زغال در هر سال رو به کاهش گذاشته به شکلی که در طول یک دهه گذشته به یک ششم رسیده است.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست رسیدگی به این موضوع شده است، افزود: کاهش تولید زغال در معادن زرند و کوهبنان، کارخانه‌های کک سازی را نیز با مشکل مواجه کرده است.
امیری با تاکید بر اینکه باید میزان تولید زغال به میزان واقعی خود برسد، تصریح کرد: در شرایطی که تولید زغال به میزان تولید سال 82 برسد، تنها به وضعیت 10 سال گذشته بازگشته‌ایم و به نوعی پیشرفتی برای حداقل یک دهه در این صنعت شکل نگرفته است.
وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌‍رود به مشکلات موجود در حوزه معادن شهرستان‌های زرند و کوهبنان رسیدگی کند، گفت: در حال حاضر جوانان زیادی در این مناطق جویای کار هستند، این در شرایطی است که ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اشتغالزایی جوانان وجود دارد.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیکاری به یکی از معضلات و مشکلات خانواده‌ها تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های شمالی استان کرمان امکانات و شرایط برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع و معادن وجود دارد، اما از آنها بهره‌برداری مناسب نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید