36881

طی هفته گذشته در بازار فلزات جهانی چه گذشت؟

روند ناپایدار فلزات رنگی

سحر نمایشی: فلزات اساسی طی هفته گذشته، وضعیت متفاوتی را نسبت به یک ماه اخیر تجربه کردند. روی کماکان بالا ماند، آلومینیوم و سرب و قلع شرایط متعادلی داشتند، مس هم با کاهش همراه شده بود.

به نظر می‌رسد در مجموع حجم معاملات فلزات اساسی نیز در بازارهای داخلی چندان جالب نبوده ولی در این میان مس روند متفاوتی را نسبت به سایر فلزات رنگی تجربه کرده است، به طوری که طی این مدت میزان تقاضای این محصولات در بازار آزاد نیز به دلیل ریزش ناگهانی قیمت‌های برخی فلزات جهانی به شدت رو‌به کاهش گذاشته‌؛ چرا‌که انتظار برای ریزش بیشتر قیمت‌ها از سمت مشتری موجب تشدید این رکود در معاملات شده بود.

روند قیمت مس طی یک ماه گذشته در بورس لندن


این در شرایطی است که قیمت فلزات پایه در بورس جهانی لندن در اواخر هفته معاملاتی یعنی روزهای پنج‌شنبه و جمعه تغییر مسیر داده و باردیگر روند مثبتی را در پیش گرفتند.
به این ترتیب از آنجا که فلزات رنگی در بازارهای جهانی طی هفته‌های اخیر نوسان‌های زیادی را شاهد بوده‌اند، آگاهان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند، تاثیر نوسان قیمت‌های جهانی به‌طور حتم تا حد زیادی بر قیمت‌های داخلی این محصولات در هفته آتی تاثیر خواهد گذاشت؛ اما نباید فراموش کرد که علاوه بر قیمت‌های جهانی، تغییرات نرخ ارز، تغییرات تقاضای داخلی و پارامترهای دیگر نیز بر بهای داخلی این فلزات تاثیرگذار خواهد بود.
از سوی دیگر به دلیل رکود طولانی مدت مبادلات بازار داخلی فلزات رنگی در بلاتکلیفی مانده و اکنون که قیمت‌ها باردیگر نزولی شده‌اند، این بی‌رونقی شدت بیشتری گرفته است. معامله‌گران و مشتریان مردد هستند و نمی‌توانند با قاطعیت روند آتی بازار و قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند، کسی برای تعیین استراتژی خرید عجله ندارد و فعلا همه دست نگه داشته و قصد خرید یا فروش این محصولات را ندارند. فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به نوسان‌های موجود طی هفته اخیر احتمال افت و خیز بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی وجود دارد. روند ناپایدار فلزات رنگی

دیدگاهتان را بنویسید