36478

پیش‌بینی رویترز از طلا در سال ۲۰۱۴

دنیای معدن - تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ۶ماه دوم امسال با افت نسبی روبرو می شود و برای دومین سال متوالی با کاهش مواجه می گردد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز؛ نظرسنجی از ۳۱ تحلیلگر اقتصادی و فعال بازار طلا نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۱۲۷۰ دلار خواهد رسید که این رقم از میانگین ۱۲۹۰ دلاری در شش ماه نخست امسال کمتر خواهد بود.

بر اساس این گزارش میانگین قیمت طلا در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به کمتر از ۱۲۷۷ دلار در هر اونس خواهد رسید . افت تقاضای آسیا و بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و تلاش فدرال رزرو برای عادی کردن سیاست های پولی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی همچنین پیش بینی کردند میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به کمتر از ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید. قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر تنش های بین المللی به خصوص در اوکراین و خاور میانه با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران همچنین پیش بینی کردند میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال به ۲۰.۲۰ دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید