36446

رشد 15 درصدی صادرات سنگ و مواد معدنی درسه ماهه نخست سال جاری

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : صادرات سنگ و مواد معدنی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش دنیای معدن، نجاتی در گفتگو با خبر نگاران افزود : در مدت یاد شده 37 میلیارد و یکصد میلیون دلار ارزش صادرات سنگ و مواد معدنی بوده که با 15.2 درصد رشد در صدر کالاهای صادر شده از استان قرار دارد .
وی ادامه داد : وجود معادن سنگهای تزئینی مانند تراورتن با 7 نوع رنگ ، سنگ مرمر ، گرانیت و مرمریت و همچنین جایگاه ویژه استان در ذخایر پوکه معدنی از جمله عواملی است که می تواند در رشد صادرات استان موثر بوده و به تبع آن اشتغالزائی را به همراه داشته باشد .
وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از صادرات تولید محور تصریح کرد : قسمت عمده محصولات معدنی استان جنبه صاراتی داشته که در این راستا کارگروها و کمیته های حمایتی اختصاصی تشکیل شده است .
نجاتی با اشاره به آمار صادرات فلزات در سه ماهه امسال نیز گفت : صادرات انواع فلزات با 9.3 درصد رشد به مبلغ 46 میلیون دلار رسید .
وی افزود : در مجموع وزن کل کالاهای صادر شده از استان در سه ماهه اول سال جاری 480 هزار تن به ارزش 453 میلیارد دلار می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید