36445

بازدید معاون رییس جمهوری از پروژه های فولاد استان چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن - معاون اجرایی رییس جمهوری از دو پروژه بزرگ در دست احداث مجتمع فولاد و راه آهن استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.

محمد شریعتمداری با حضور در منطقه سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک از روند اجرایی این دو پروژه دیدن کرد.
وی گفت: روند ساخت مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری از سال 90 به دلیل مشکلات فنی تعطیل شد.
شریعتمداری گفت: دولت تدبیر و امید به صورت جدی پیگیری بهره برداری از این مجتمع است و مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری در فاز نخست محصول گندله را تبدیل به نورد فولاد می کند.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ایمیدرو تامین بخشی از منابع مالی این طرح بزرگ را انجام داده اند و انتظار است بخشی از این پروژه تا سال آینده وارد چرخه تولید شود.
شریعتمداری گفت: این پروژه هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع مالی می تواند فاز های بعدی این مجتمع را نیز راه اندازی کرد.
معاون اجرایی رییس جمهوری استان چهارمحال و بختیاری در دیدار از پروژه در دست ساخت راه آهن این استان نیز گفت: این طرح نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری خواهد داشت.
شریعتمداری تصربح کرد: با بهره برداری از راه آهن استان چهارمحال و بختیاری می توان این استان را محور اتصال فلات مرکزی به جنوب کشور کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح فولاد این استان در زمان بهره برداری توان تولید یک میلیون تن فولاد را خواهد داشت.
قاسم سلیمانی افزود: در مرحله دوم و سوم طرح فولاد استان چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال مطلوبی در سطح این استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.
وی گفت: پروژه راه آهن استان چهارمحال و بختیاری به طول 20 کیلومتر از مبارکه در حال انجام است و تاکنون یکصد میلیارد ریال برای زیرسازی آن هزینه شده است.
به گفته وی، زیرسازی این پروژه تاکنون، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این طرح به سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
سلیمانی تاکید کرد: با ایجاد خط راه آهن فلات مرکزی به خوزستان به طول 400 کیلومتر، استان چهارمحال و بختیاری محور اصلی حمل و نقل ریلی می شود.
معاون اجرایی رییس جمهوری در سفر به شهرکرد در نشست شورای برنامه ریزی این استان نیز شرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید