36444

هشدار تولید کنندگان فولاد نسبت به دامپینگ ورق سرد توسط رقبای خارجی

دنیای معدن - انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نامه ای خطاب به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به آسیبهای وارده به کارخانه های تولید کننده مقاطع تخت فولادی با توجه به دامپینگ ورق سرد از سوی رقبای خارجی هشدار داد.

به گزارش دنیای معدن از پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با توجه به دامپینگ(صادرات کالا با قیمت کمتر از رقم تمام شده) ورق سرد از سوی کشورهای خارجی از جمله قزاقستان و روسیه و واردات این محصول با استفاده از ارز مبادله ای با قیمتی کمتر از قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی ورق سرد و گالوانیزه(ورق گرم)، انجمن در نامه ای به رئیس کل سازمان توسعه تجارت و معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به آسیبهای وارده به کارخانجات تولیدکننده مقاطع تخت فولادی هشدار داد.

بر اساس این گزارش، انجمن مزبور در نامه خود ضمن اشاره به روند توسعه صنعت فولاد در بخش نورد مقاطع تخت و تولید ورق های سرد نوردیده و گالوانیزه، توانایی تولید سالیانه در داخل کشور به میزان 3.5 میلیون تن خاطر نشان شده است.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نامه خود خواستار اصلاح فوری سیاستهای تعرفه ای محصولات یاد شده را به منظور حمایت حداکثری از تولید داخلی وهمچنین مقابله با دامپینگ شرکتهای خارجی را خواستار شده است.

مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ورق سرد و گالوانیزه فولادی در زمان حاضر شش درصد و مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ورق گرم فولادی به عنوان ماده اولیه خطوط مربوطه چهار درصد است./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید