36443

فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع فولاد آذربایجان

دنیای معدن - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجتمع فولاد آذربایجان میانه را زنده می‌کند و جان تازه‌ای به بزرگترین کارخانه تولید فولاد آذربایجان شرقی می‌بخشد.

به گزارش دنیای معدن، اسماعیل حیدری آزاد در جمع سرمایه گذاران جدید و کارکنان سابق مجتمع فولاد آذربایجان در میانه با تاکید بر وجود ظرفیتها و پتانسیلهای سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: مجتمع فولاد آذربایجان یکی از کارخانجات بزرگ آذربایجان شرقی است که با واگذاری آن به بخش خصوصی از این پس شاهد خبرهای خوب از این مجتمع خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی برطبق اصل 44 قانون اساسی انجام شد، اظهار داشت: در یکی از بندهای قرارداد آمده است که خریداران جدید شرکت موظفند با تجهیز و راه‌اندازی فازهای کارخانه 500 نفر از جوانان بومی منطقه را استخدام کنند.

حیدری آزاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نگرانی های کارگران مبنی بر اخراج آنها با آمدن سرمایه گذاران جدید، گفت: بر اساس تعهدنامه خریداران جدید این مجتمع، آنها به هیچ عنوان حق ندارند فردی از کارگران و کارکنان سابق را اخراج کنند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تولیدات صنعتی در میانه افزود: امیدواریم امسال شاهد رونق صادرات غیرنفتی از شهرستان میانه و کاهش آمار بیکاری باشیم.

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه تمام واگذاری‌های این مجتمع براساس قانون تجارت و مقررات دولتی انجام شده، ادامه داد: البته اگر دستگاه های نظارتی اشکال قانونی بر نحوه واگذاری این مجتمع بگیرند، قرارداد مزبور لغو می شود ولی تاکنون هیچ مشکل قانونی پیش نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید