36294

قیمت جهانی روی، رکورد 35 ماهه را شکست

دنیای معدن - پایگاه خبری بلومبرگ روز سه شنبه اعلام کرد: پس از کاهش موجودی روی و دورنمای افزایش تقاضا برای این فلز که موجب این گمانه زنی شد که تقاضا از عرضه فزونی خواهد گرفت، قیمت روی به بالاترین سطح خود از اوت سال 2011 رسید.

به گزارش دنیای معدن، قیمت جهانی آلومینیوم نیز امروز رکورد 16 ماهه را شکست.
در بازار فلزات لندن، قیمت روی برای تحویل ظرف سه ماه در ساعت 15:05 امروز به وقت هنگ کنگ، 1.5 درصد افزایش یافت و به دو هزار و 370 دلار در هر تن رسید و پیش از آن، قیمت هر تن روی دو هزار و 357 دلار بود.
قیمت روی از ابتدای امسال تا کنون در بازار فلزات لندن 15 درصد افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت را در میان فلزات پایه تجربه کرده است.
پس از آنکه به دلیل پیش بینی فزونی گرفتن تقاضا از عرضه، بازار آلومنیوم دیروز به وضعیتی رسید که انتظار می رود قیمت برای یک مدت طولانی افزایش یابد، قیمت آلومینیوم امروز در ساعت یادشده به دو هزار و 36 دلار در هر تن افزایش یافت که بیشترین قیمت از فوریه 2013 بود.
موجودی روی در بازار فلزات لندن برای شانزدهمین روز متوالی کاهش یافت و به 656 هزار و 675 تن رسید که پایین ترین سطح از دسامبر 2010 است.
براساس اعلام بانک مریل لینچ آمریکا، تقاضای جهانی روی پالایش شده در سال آینده 253 هزار تن از عرضه آن بیشتر خواهد شد.
بلومبرگ براساس اظهار نظر اقتصاددانان پیش بینی کرد، تولید کارخانه ای چین که بزرگ ترین مصرف کننده فلزات صنعتی است، احتمالا در ماه ژوییه(تیر)با نرخ رشدی که از مارس سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است، افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، در بازار فلزات لندن امروز در ساعت یادشده قیمت هر تن مس با سه دهم درصد افزایش به هفت هزار و 46 دلار رسید. قیمت نیکل و سرب نیز امروز در این بازار افزایش یافت در حالی که قیمت قلع تغییر اندکی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید