36139

فرآوری مواد معدنی سیلیس و منگنز در کرمانشاه

دنیای معدن - رئیس خانه معدن استان کرمانشاه از انجام کارهای مقدماتی برای فرآوری مواد معدنی سیلیس و منگنز در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش دنیای معدن ، محمدعارف ابراهیمی گفت: 248 پروانه بهره‌برداری معدن در استان کرمانشاه وجود دارد که برخی از این واحدها غیرفعال هستند.

وی از انعقاد یک قرارداد با سازمان یونیدو در زمینه اکتشافات معادن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: متولی اصلی این قضیه سازمان زمین‌شناسی است.

ابراهیمی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 17 ماده معدنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این استان پتانسیل و زمینه لازم برای ایجاد صنایع فرآوری موجود است.
وی به وجود دو معدن سیلیس و فروسیلیس در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از معدن‌کاران فعال در این زمینه برای فرآوری سیلیس انتخاب شده تا این کار را انجام دهد./ب
رئیس خانه معدن استان کرمانشاه تصریح کرد: یک واحد معدنی منگنز نیز در استان فعال است که معدن‌کار آن در حال انجام کارهای مقدماتی فرآوری منگنز است.
ابراهیمی تعداد واحدهای فرآوری قیرطبیعی در استان کرمانشاه را 32 واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به فرآورده‌های گوناگون از این محصول به‌دنبال بیشترین استفاده از قیر طبیعی در فرآوری هستیم.
این مسئول معادن را دارای ارزش افزوده بالایی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: بیشتر معادن کشور در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارد.
وی متذکر شد: ایجاد اشتغال و تامین منابع مالی برای دولت مهمترین مزایای معادن است و این امر توجه و مساعدت بیشتر در این بخش را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید