36061

آیا دلار قیمت طلا را پائین می کشد؟

دنیای معدن - تازه ترین تحلیل تکنیکال دیلی اف ایکس نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۳۲۴ دلار خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از سایت طلا،دیلی اف ایکس ، قیمت جهانی طلا هفته گذشته با افت 2 درصدی روبرو شده و به مرز 1310 دلار در هر اونس رسیده است. این برای نخستین بار در شش هفته گذشته است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش کاهش قیمت طلا در شرایطی است که تشدید تنش های سیاسی در مناطق مختلف جهان باید موجب افزایش تقاضا و قیمت این فلز زرد می شد. ولی به نظر می رسد نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
به نظر می رسد انتشار گزارش مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره و نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که روشن شدن وضعیت بازار کار و اشتغال و نرخ تورم تاثیر زیادی بر تعیین نرخ بهره خواهد داشت.
در صورت افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا ارزش دلار افزایش خواهد یافت و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. این تحلیل تکنیکال حاکی از آن است که سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1305 دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.
سطح مقاومتی قیمت طلا نیز ابتدا 1324 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا به زودی به بیش از 1335 تا 1345 دلار خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید