35982

ماشین‌آلات سنگین معدنی پس از ۲۵ سال عمر مستهلک می‌شوند

دنیای معدن - یک واردکننده ماشین‌آلات مورد استفاده عرصه معدن معتقد است که در شرایط تحریم، قوانین دست و پاگیر گمرک در زمینه واردات نیز نوعی خودتحریمی هستند.

به گزارش دنیای معدن، مهدیار عبدالله‌زاده اظهار کرد: در زمینه تولید و مصرف مواد و لوازم مورد نیاز داخل کشور اولویت با تولیدکنندگان داخلی و وضع قوانین حمایتی از فعالان این عرصه است.

وی افزود: در برخی از لوازم مورد نیاز که فعلا تولیدی در کشور صورت نمی‎گیرد و نیاز به واردات این محصولات داریم باید واردات با در نظر گرفتن منافع کلی کشور هم‌سو و با نفع مصرف‌کنندگان این اقلام، قوانین گمرک وضع شود.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: در شرایط تحریم هستیم و بسیاری از کشورها به سادگی وارد معامله و تجارت با ایران نمی‌شوند و پس از پیدا کردن بازار فروش توسط واردکنندگان، گمرک با قوانین سخت و دست و پاگیر خود به نوعی خودتحریمی در این حوزه را اعمال می‌کند.

این کارشناس ارشد فروش ماشین‌آلات معدنی گفت: قوانین دست و پاگیر در حوزه واردات ماشین‌آلات باعث می‌شود تا واردکنندگان در ادامه فعالیت دلسرد شده و مصرف‌کنندگان نیز از ماشین‎آلات با عمر بالا در فعالیت‌‎های معدنی خود استفاده کنند و با توجه به اینکه ماشین‌آلات سنگین معدنی پس از 25 سال عمر مفید مستهلک می‌شوند، فرسودگی آن‎ها مصرف بالای سوخت و انرژی و همچنین ریکاوری آن‎ها با قطعات به لحاظ ارزی که برای تامین آن هزینه می‌شود در حوزه کلان توجیه اقتصادی ندارد.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: واردات این ماشین‌آلات نیز با توجه به نیاز مصرف بازارهای داخلی صورت می‎گیرد و واحد بازاریابی و تحقیق و توسعه شرکت به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید