35950

چرا به فولاد و آلومینیوم و مس همانند صنعت اتومبیل توجه نمی‌شود

دنیای معدن - نماینده ارومیه در مجلس با درخواست از رئیس ‌جمهور به منظور جلوگیری از افطاری‌های تجملاتی در نهادهای دولتی، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا به صنعت فولاد، آلومینیوم و مس کشور نیز مانند صنعت اتومبیل توجه نمی‌کنید؟

به گزارش دنیای معدن ، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با ابراز امیدواری در مورد حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برای دفاع از شهدای مظلوم فلسطینی اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی دعوت امام خمینی (ره) را اجابت می‌کردند امروز رژیم صهیونیستی از بین رفته بود و دیگر زنان و کودکان بی‌دفاع را به خاک و خون نمی‌کشید.
وی با قدردانی از زحمات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی که تلاشی شبانه‌روزی برای حفاظت از مرزهای کشور دارند، گفت: عسکری‌آزاد جانشین معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در مورد مصوبات مجلس با موضوع استخدام‌ها در جلسه علنی صحبت کرد و اعلام کرد که این مصوبات قابلیت اجرایی شدن ندارد.
قاضی‌پور با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های نفت و کشور برای جوانان آزمون استخدامی و مصاحبه برگزار کرده‌اند، گفت: دو سال است که این جوانان منتظر نتایج آزمون خود هستند که البته آقای عسکری‌آزاد آنها را لغو کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت کنونی در فراقانونی شدن شبیه دولت گذشته است، اظهار کرد: قانون باید با قانون لغو شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت رانندگان تاکسی‌ها خطاب به وزیر تعاون گفت: چرا مصوبه مجلس در مورد مشاغل سخت اجرا نمی‌شود؟
وی از رئیس‌جمهور خواست جلوی افطاری‌های تجملاتی را در نهادهای دولتی گرفته و در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به صنعت فولاد، آلومینیوم و مس کشور نیز مانند صنعت اتومبیل توجه کنید.
قاضی‌پور افزود: آقای نعمت‌زاده! با اینکه ارز پایین آمده است، چرا افزایش قیمت خودرو داشتیم؟ مضافاً اینکه از قبل نیز باید 30 درصد قیمت خودرو کاهش می‌یافت.
وی با انتقاد از عدم اعلام استیضاح وزیر نیرو به واسطه وضعیت آبی کشور خطاب به علی لاریجانی گفت: شما کمک کردید تا آب دریاچه ارومیه خشک شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: خشک شدن آب رودخانه‌های کشور در دریاچه ارومیه، زاینده‌رود و ... مشکل مدیریتی وزارت نیروست.
قاضی‌پور در پایان از وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم افتتاح راه‌آهن ارومیه پرسید و خطاب به وزیر نفت گفت: مقرر شده بود شهرهای سنی‌نشین آذربایجان غربی صاحب گاز شوند که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است./فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید