35807

آیه قرآنی مشرف به معدن چادرملو+عکس

دنیای معدن - در فاصله چند متری از معدن سنگ آهن چادرملو جایگاهی تعبیه شده که بازدیدکنندگان می توانند با قرارگیری در این جایگاه به صورت کامل معدن را از بالا ببینند.

به گزارش دنیای معدن، در این جایگاه روی تابلویی که مشرف به معدن است، بخشی از یکی از آیات قرآن مجید نوشته شده که جلب توجه می کند.

با توجه به ارتباط این آیه با موضوع فعالیت معدن چادرملو که سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد است، انتخاب این آیه حاکی از ذوق و سلیقه فردی بوده که آن را برای نگارش در این نقطه انتخاب کرده است.

این متن مربوط به بخشی از آیه 25 سوره حدید می شود که متن کامل این آیه به این شرح است: لَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا رُ‌سُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّـهُ مَن یَنصُرُ‌هُ وَرُ‌سُلَهُ بِالْغَیْبِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ

ترجمه: به راستى [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند، و آهن را که در آن براى مردم خطرى سخت و سودهایى است، پدید آوردیم، تا خدا معلوم بدارد چه کسى در نهان، او و پیامبرانش را یارى مى‌کند. آرى، خدا نیرومند شکست ناپذیر است.

در متنی که در معدن چادرملو دیده می شود به این بخش از آیه اشاره شده است: وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ

ترجمه: و آهن را که در آن براى مردم خطرى سخت و سودهایى است، پدید آوردیم.




دیدگاهتان را بنویسید