35273

شیلی پیش بینی قیمت مس را افزایش داد

دنیای معدن - با انتشار گزارش‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی بزرگترین مصرف کننده مس جهان، شیلی پیش‌بینی خود از قیمت فلز سرخ را افزایش داد.

به گزارش دنیای معدن، شیلی بزرگترین تولید کننده مس جهان، با بروز نشانه هایی از بهبود تقاضا در چین، پیش بینی قیمت این فلز را افزایش داد.
کوچیلکو، کمیسیون دولتی مس، انتظار دارد متوسط قیمت هر پوند مس در 2014 به 3.12 دلار برسد. این در حالیست که این کمیسیون در فصل گذشته متوسط قیمت را 3.05 دلار اعلام کرده بود.
در بیانیه ای که در سانتیاگو منتشر شد، کوچیلکو برآورد متوسط قیمت هر پوند مس برای سال 2015 را 3 دلار اعلام کرد.کوچیلکو گفت که مصرف چین احتمالاً در سال جاری 10 درصد رشد خواهد یافت که بیش از دو برابر پیش بینی 4.5 درصدی قبلی در ماه آوریل است.
چشم انداز رو به بهبود تقاضا رشد 5.9 درصدی برآورد شده تولید جهانی مس را خنثی خواهد کرد که تخمین زده شده است با توجه به توسعه تولید از سوی شیلی و پرو رقم آن به 19.38 میلیون تن برسد.انتظار می رود که عرضه در سال آینده به 20.5 میلیون تن افزایش یابد.
کوچیلکو رشد تقاضا در چین را به ذخیره سازی مجدد این فلز در این کشور و پر کردن انبارهای آن و همچنین استفاده از مس به عنوان وثیقه اعتباری نسبت داده است. قیمت هر تن مس برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با نیم درصد رشد به 7163.25 دلار رسید.
به گزارش مس پرس، در نیویورک نیز بهای هر پوند مس برای تحویل در ماه سپتامبر دو دهم درصد رشد داشت و به 3.26 دلار افزایش یافت. کوچیلکو گفت که معادن شیلی احتمالاً در سال جاری 5.9 میلیون تن از این فلز تولید خواهند کرد که 3 درصد نسبت به رقم تولید سال 2013 بیشتر خواهد بود. علت این افزایش تولید ارتقاء معادن جدید است. رقم تولید معادن شیلی در سال آینده به 6.27 میلیون تن خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید