35272

مس سرچشمه فرابورسی شد

دنیای معدن - شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به عنوان یکصد و شصت و دومین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شد.

به گزارش دنیای معدن، به استناد تبصره"ب" ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس ایران، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از 22 تیر ماه به عنوان یکصد و شصت و دومین نماد معاملاتی در بازار پایه درج شد.
همچنین در پایان معاملات امروز بازارهای فرابورس، بیش از 77 میلیون اوراق بالغ بر 617 میلیارد ریال توسط سهامداران مورد معامله قرار گرفت و شاخص فرابورس 1.19 واحد کاهش یافت و عدد 782.93 واحد را ثبت کرد.
بانک ایران زمین با خرید و فروش 12.8 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را کسب کرد هر چند هر سهم آن شاهد کاهش 4 درصدی بود و به نرخ 1580ریال رسید. در این بین معامله 11.7 میلیون سهم بانک دی به ارزش 21.3 میلیارد ریال سبب شد از این جهت در رتبه بعدی قرار بگیرد . این در حالی است که بازار امتیاز تسهیلات مسکن با افت قیمت همراه بود و هر ورقه امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 90 به 895 هزار و 591 ریال رسید.
در بازار ETF هم خرید و فروش 145 هزار و 225 واحد صندوق سرمایه گذاری اطلس از بیشترین حجم معاملات برخوردار بود.
از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت، اوراق اجاره رایتل با مبادله 113 هزار و 600 ورقه در صدر بیشترین حجم معاملات قرار گرفت.
همچنین بر اساس پیام ناظر بازار در روزجاری، نمادهای معاملاتی بانک دی و بیمه میهن ، برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده صاحبان سهام در یکشنبه 29 تیر، متوقف شدند.
از سوی دیگر؛ نماد معاملاتی بانک حکمت ایرانیان نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید