35159

صادرات 456 هزار تن انواع سیمان از آذربایجان غربی به خارج از کشور

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سه ماهه نخست امسال 456 هزار و 855 هزار تن انواع سیمان از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 7 درصد رشد نشان می دهد.

جعفر صادق اسکندری در ارومیه افزود: ارزش دلاری سیمان صادر شده از استان به خارج از کشور 22 میلیون و 315 هزار دلار بوده است.
وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد سیمان صادراتی استان در سالجاری به کشور عراق بوده و مابقی به کشورهای آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.
وی به صادرات سیمان در سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن سیمان به ارزش 86 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال 91 از نظر وزنی با 40 درصد و از نظر دلاری با 15 درصد رشد مواجه بود.
اسکندری با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته از موقعیت ممتازی در بخش سیمان برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر 3 واحد تولیدی سیمان خاکستری با ظرفیت 4 میلیون و 370 هزار تن و یک واحد سیمان سفید با ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار تن در استان فعالیت می کنند.
وی گفت: در این کارخانه ها هزار و 616 نفر به طور مستقیم و 8 هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.
وی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه صنعت سیمان در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکت سیمان کاوان بوکان جواز ویژه توسعه برای اجرای کارخانه سیمان سفید به ظرفیت 300 هزار تن در سال را دریافت کرده همچنین این شرکت درخواست صدور جواز تاسیس جدید برای احداث کارخانه سیمان خاکستری در جوار این کارخانه را نموده که در دست بررسی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح توسعه کارخانه های سیمان آذرآبادگان خوی و سیمان سفید ارومیه، تصریح کرد: هم اکنون صدور دو مجوز جداگانه احداث واحد تولیدی سیمان در شهرستان های نقده و بوکان نیز در دست بررسی است.
وی یادآورشد: بهره برداری از طرحهای در دست اجرای کارخانجات تولید سیمان در سالهای آینده، ضمن گسترش و توسعه اشتغال در منطقه، استان آذربایجان غربی را به قطب تولید سیمان کشور نیز تبدیل خواهد کرد/

دیدگاهتان را بنویسید