35048

استفاده از زغال‌سنگِ پاک در چین اجباری می‌شود

دنیای معدن - دولت چین از ماه اوت امسال (2014) استفاده از زغال سنگ پاکِ حاوی گوگرد کمتر را در پکن اجباری می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، چین به منظور مقابله با شدت گرفتن آلودگی هوا که به طور مداوم شهرهای اصلی این کشور را زمین‌گیر می‌کند از ماه اوت استفاده از زغال‌سنگ‌های کم‌گوگرد را در شهر پکن اجباری خواهد کرد. اداره نظارت بر کیفیت و صنعت شهرداری پکن در همین رابطه اعلام کرد که در این شهر محدودیت‌ها و چارچوب‌های سخت‌گیرانه‌ای نسبت به آلاینده‌های گوگردی ناشی از سوخت زغال سنگ اعمال خواهد شد. این نخستین بار است که چین به منظور مقابله با آلودگی هوا در این کشور، استفاده از زغال سنگ‌های محتوی گوگرد کمتر را در تمامی صنایع خود اجباری می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئله کیفیت هوا در شهرها به یکی از دغدغه‌های فزاینده رهبران همیشه دل نگران این کشور تبدیل شده چرا که آنها نگران هستند مبادا ادامه آلودگی هوا در این کشور سبب بروز احتمالی ناآرامی‌ها و اعتراض مردمی نسبت به الگوی «رشد اقتصادی به هر قیمتی» شود که تاکنون به آلودگی بخش اعظمی از آب و خاک این کشور منجر شده است.

دولت چین اواخر سال گذشته از اجرای طرحی خبر داد که به موجب آن مصرف زغال سنگ را به شدت کاهش داده و کارخانه‌ها و صنایع آلاینده را تعطیل خواهد کرد. دولت چین همچنین کارخانجات تولید فولاد را ملزم کرد تا مواد اولیه با کیفیت‌تری را برای تولید محصولات خود خریداری و از چارچوب‌های سخت‌گیرانه مقابله با آلودگی هوا پیروی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید