34981

کارخانه سیمان باقران تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

دنیای معدن - فرماندار شهرستان درمیان گفت: کارخانه سیمان باقران در حال حاضر از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش دنیای معدن، محمد بشیری زاده یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون این کارخانه مشکلات اعتباری داشته که با پیگیری های صورت گرفته این مشکلات برطرف شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
فرماندار شهرستان درمیان یادآور شد: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال حدود یک هزار نفر نیز فراهم می‌شود.
بشیری زاده بهره برداری کارخانه سیمان را به عنوان قطب دوم اقتصادی شهرستان پس از کارخانه قند قهستان از خواسته های مهم مرزنشینان شهرستان برشمرد و افزود: تسریع عملیات گازرسانی به شهرستان یکی دیگر از مهمترین مطالبات مردم درمیان است.
وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به شهرستان درمیان از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است، بیان کرد: این پروژه شامل 98 کیلومتر لوله‌گذاری است که در صورت تخصیص اعتبار تا زمستان سال آینده به بهره برداری می رسد.
بشیری زاده به راه اندازی کارخانه فرآوری زرشک در شهرستان درمیان اشاره کرد و افزود: این کارخانه توسط بخش خصوصی در شهرستان درمیان احداث شده است که فرآوری زرشک در این کارخانه سبب می شود سود واقعی نصیب کشاورزان زحمتکش شود.

دیدگاهتان را بنویسید