34361

کامیونهای بدون راننده پیشتاز در صنعت معدنکاری نوین

دنیای معدن - صنعت معدنکاری در چند سال گذشته متحول شده و شاهد بکارگیری ماشین آلات اتوماتیک از سوی ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون بوده است.

به گزارش دنیای معدن، یکی از جدیدترین پیشرفتها بکارگیری کامیونهای بدون راننده بوده است. این ایده هوشمندانه که به نظر می‌رسد از فیلم جورج لوکاس گرفته شده از سوی غولهایمعدنی ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون به اجرا گذاشته است و می‌تواند به کاهش هزینه‌های عملیاتی فوق العاده بالا کمک کند و در عین حال بهره وری و ایمنی در محل معدن را افزایش دهد.


در بکارگیری کامیونهای بدون راننده فناوری حرف اول را می‌زند. این کامیونها از ترکیبی از حسگرها مانند رادار و جی پی اس برای ناوبری خودرو در مسیر از پیش تعریف شده از واحدهای بارگیری تا مکان تخلیه بار استفاده می‌کنند.


ریوتینتو در حال حاضر در فناوری بدون راننده پیشتاز است. این شرکت با همکاری سازنده تجهیزات معدنی ژاپنی کوماتسو اکنون از 53 کامیون بدون راننده در مکانهای مختلف در استرالیا استفاده می‌کند.


فناوری کامیون بدون راننده ریوتینتو سیستم حمل خودکار (AHS)نام دار د که یک سیستم مدیریت ناوگان جامع است. این کامیونها از طریق یک رایانه مرکزی که اطلاعات جمع آوری کرده و به مسیر هدف هدایت می‌کند، اداره می‌شوند. سرعت این کامیونها به صورت بی سیم از رایانه مرکزی به کامیونها فرستاده می‌شود و جی پی اس نیز موقعیت آنها را تعیین می کند.


بی اچ پی بیلیتون در رقابت برای اتوماسیون حضور دارد. این شرکت از سال 2007 با کاترپیلار برای تولید فناوری راننده اتوماتیک منحصر به خود همکاری کرده و در حال حاضر خودروی 240 تنی کاترپیلار با برند تجاری کت ماین استار را در معدن سنگ آهن جیمبل بار در استرالیای غربی آزمایش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید