34221

واگذاری معادن زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی لغو شود

دنیای معدن - رئیس شورای اسلامی شهر طبس با اشاره به اینکه بیشتر طرفداران واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی دارای نگاهی درون‌سیستمی و سطحی به موضوع هستند، گفت: این واگذاری باید فعلاً لغو شود.

علیرضا عبدالرحیمی امروز در طبس ضمن انتقاد شدید نسبت به واگذاری عجولانه و غیرکارشناسی معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، اظهار داشت: متأسفانه دولت در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی دارای سیاست «یک بام و چند هوا»ست، به طوری که مثلاً واگذاری معادن شهرستان‌های بافق و کرمان به بخش خصوصی، یا لغو شده و یا امتیازهای ویژه‌ای برای مردم این شهرستان‌ها درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نظرها و قضاوت‌های متناقض برخی مسئولان در این موضوع موجب سردرگمی و ایجاد جو بی‌اعتمادی مردم نسبت به برخی مسئولان شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر طبس یادآور شد: معادن مهمترین عامل تضمین توسعه و اشتغال شهرستان طبس در حال و آینده است و اکنون باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا با واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، توسعه شهرستان طبس و اشتغال آیندگان در این منطقه کویری دچار چالش نخواهد شد؟ و آیندگان درباره مسئولان و دست‌اندرکاران این واگذاری چگونه قضاوت خواهند کرد؟
وی با اشاره به اینکه بیشتر طرفداران واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی دارای نگاهی درون‌سیستمی، سطحی و تک‌سویه به موضوع بوده و یا حتی در پی منفعت‌طلبی شخصی هستند، تصریح کرد: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی باید مجدداً در جوی سالم و آرام و با نگاهی درازمدت، مورد ارزیابی، پالایش و کارشناسی دقیق و منصفانه قرار گیرد و همه جزئیات کاملاً شفاف‌سازی شود تا رافع نگرانی‌ها و تشویش خاطرهای مردم و به‌ویژه کارگران و شاغلان معادن این شهرستان باشد.
عبدالرحیمی افزود: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه این شهرستان باید با پرهیز از تک‌سویه‌نگری و تصمیم‌گیری‌های عجولانه و احساسی، بررسی شده و همه آثار و عواقب احتمالی این واگذاری مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای بخش معدن طبس نیازمند تغییر نگرش‌ها و ایجاد جوی متعادل است و شکل‌گیری یک جامعه متعادل، مدیرانی پویا و صادق می‌خواهد که به مطالبات اجتماعی که نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود، توجه جدی و عملی داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان اینکه با سیاست «حذف و تحریم» نمی‌توان جامعه را متعادل کرد، گفت: تنها راه ایجاد جامعه متعادل، صداقت در حرف و عمل و پرهیز جدی از افراطی‌گری و نگاه‌های آمرانه و منفعت‌طلبانه است.
وی بیان کرد: شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس برای بررسی عواقب احتمالی ناشی از واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس جلسات متعددی داشته و این موضوع را از طرق مختلف از جمله نماینده مردم در مجلس پیگیری کرده است که پیشنهاد ما برای این موضوع، لغو کامل واگذاری است و در صورت عدم امکان لغو، ارائه تضمین‌ها و درنظر گرفتن امتیازها و منافع عمومی برای شهرستان طبس است.
عبدالرحیمی همچنین فرا رسیدن هفته صنعت و معدن و انتخاب شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان واحد نمونه معدنی در کشور را به مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس و تمامی شاغلان و بازنشستگان بخش معدن طبس تبریک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید