34182

همکاری سازمان زمین‌شناسی کشور با بخش خصوصی در حوزه اکتشاف

دنیای معدن - معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در امور اکتشافی گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آمادگی دارد با معدنکاران بخش خصوصی در زمینه اکتشاف همکاری کند.

به گزارش دنیای معدن ، بهروز برنا، معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در رتبه شانزدهم از لحاظ وسعت در دنیا است، می‌توانیم شاهد جهش بزرگی در بخش اکتشاف باشیم، البته نیازمند انجام کارهای اصولی از نظر ژئودینامیکی خواهیم بود.

برنا یادآور شد: دستگاه‌های حاکمیتی و بخش‌های خصوصی وظایف خاصی در این راستا خواهند داشت و دستگاه‌های حاکمیتی باید جهت نتیجه بخش بودن اکتشاف هر کدام زنجیره اکتشاف را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی انگیزه لازم جهت سرمایه‌گذاری را دارد اما باید جهت کاهش ریسک اکتشاف، اطلاعات پایه از سوی سیستم حاکمیتی در اختیارش قرار گیرد.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در امور اکتشافی تصریح کرد: باید بخش خصوصی را توانمند کنیم و بخش‌های دولتی نیز در این راستا امور حاکمیتی و تامین زیرساخت‌ها را در امور اکتشاف انجام دهند.

وی با بیان این‌که چرخ صنعت با فرآوری مواد معدنی خواهد چرخید، خاطرنشان کرد: سازمان ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور می‌تواند همگام با بخش خصوصی جهت پیشگیری از خام‌فروشی حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید