33877

بازرسی تعمیرگاه های شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه سازی و معدنی

دنیای معدن - بازرسی تعمیرگاه های شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه سازی و معدنی تعمیرگاه های مجاز شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و معدنی برای اولین بار در ایران مورد بازرسی قرار می گیرد.

به گزارش دنیای معدن ، سید غلامرضا تفرشی رییس بازرسی خدمات کالاهای مصرفی بادوام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال 1392 ارزیابی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش تعمیرگاههای مرکزی شرکت‌های عرضه‌کننده این ماشین‌آلات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.
وی اضافه کرد: پیش از این از سال 1387 ارزیابی فرآیند خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و معدنی انجام می‌شد اما بازرسی وضعیت تعمیرگاههای مجاز آنها برای اولین بار در کشور توسط ISQI صورت گرفته است.
رییس بازرسی خدمات کالاهای مصرفی بادوام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) افزود: از این پس روند نظارت بر خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه‌سازی، ساختمانی و معدنی بر اساس این ارزیابی ها و مطابق دستورالعمل شرایط و ضوابط نمایندگی های مجاز ماشین آلات خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در این فرآیند شاخصه‌هایی چون نیروی انسانی، فضای فیزیکی، آموزش، ابزارآلات و تجهیزات، وضعیت قطعات یدکی، شرایط انبار و فرآیند رسیدگی به شکایات، وضعیت خودروهای سیار سرویس دهنده، تجهیزات ایمنی و ... بر اساس مدلی مدون مورد بازرسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: دستورالعمل این ارزیابی ها با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، انجمن های صنفی مرتبط و شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و معدنی تدوین شده است.
تفرشی افزود: این ارزیابی‌ها مراحل پایانی خود را طی می کند و ظرف یکماه آینده رتبه‌بندی شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و تعمیرگاههای مجاز آنها مشخص خواهد شد.
به گفته وی، نتایج این ارزیابی ها ملاک تصمیم گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص چگونگی ادامه فعالیت عرضه کنندگان ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و معدنی و تمدید مجوز نمایندگی شرکت های خارجی می باشد.


دیدگاهتان را بنویسید